آخرین روز ثبت نام ریاست جمهوری

براساس آخرین آمار ۱۶۳۶ داوطلب برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

سرویس سیاست مشرق -  نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح روز سه شنبه ( ۲۲ فروردین ماه) با دستور وزیر کشور آغاز شد.  علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور از نام نویسی 1048 داوطلب تا پایان روز چهارم در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. وی تاکید کرد: در روز چهارم نیز تعداد 405 داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در این انتخابات از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ بعد ظهر در محل ستاد انتخابات کشور انجام خواهد شد؛ بر اساس جدول زمابندی منتشر شده از سوی ستاد انتخابات کشور نیز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تا ۲۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

گزارش روز اول متن و حاشیه ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری

گزارش روز دوم متن و حاشیه ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری

گزارش روز سوم متن و حاشیه ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری

گزارش روز چهارم متن و حاشیه ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری

*در این گزارش که لحظه به لحظه در حال بروز رسانی می باشد، تمامی رویدادهای خبری و حاشیه ای پنجمین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمده که در ادامه می خوانید:

ساعت 8-9:

ثبت‌نام وزیر کشاورزی دولت دهم

* خلیلیان وزیر جهادکشاورزی دولت دهم در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد. خلیلیان پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادم، به این نتیجه رسیدم که ثبت‌نام کنم. وی درباره ردصلاحیتش، گفت: باید نتایج را بپذیریم. نامزدهای انتخاباتی باید مراعات آنچه که لازمه شخصیت یک رئیس‌جمهور هست را عمل کنند.

* عوض حیدرپور نماینده سابق تهران در مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.  حیدرپور در جمع خبرنگاران گفت: همه باید مقید به قانون باشند و هر چه قانون حکم کرد باید تکمین کنند. رعایت اخلاق و رعایت شئونات اخلاقی از سوی نامزدها یک ضرورت است. داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: بنده مستقل وارد عرصه انتخابات شده ام.

ساعت 9-10:

ثبت‌نام حاجی بابایی در انتخابات

* حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم لحظاتی قبل برای ثبتنام در انتخابات وارد وزارت کشور شد.حاجی بابایی پیش از این در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب توانسته بود در جمع 5 کاندیدای اصلی قرار بگیرد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در کشور با معضل نا کار آمدی و عدم توجه به مردم مواجه هستیم از این رو با شعار دولت کار آمد و مردمی وارد عرصه انتخابات شده ام.

ثبت‌نام کاندیدای بدون برنامه در انتخابات

* دقایقی پیش یکی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورتی که رئیس جمهور شوم از کابینه فعلی فقط آقایان ظریف و هاشمی را نگه می دارم. وی افزود: فعلا برای اداره کشور برنامه خاصی ندارم.
* کاندیدای دیگری نیز پس از ثبت نام، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان اینکه شعار خاصی برای خود انتخاب نکرده است، گفت: همینجوری آمدم رییس جمهور شوم.وی همچنین گفت: حتی یک وزیر دولت فعلی را هم در کابینه ام نگه نخواهد داشت.

ساعت 10-11:

* سیداحمد موسوی معاون سابق حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور در دولت نهم در انتخابات ثبت‌نام کرد.

*یکی از کاندیداهای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت نام، در جمع خبرنگاران حاضر شد و کارنامه ابتدایی خودش را به اصحاب رسانه نشان داد؛ در این کارنامه چندین نمره تجدیدی و ردّی در دروس علوم تجربی، ریاضیات و عربی، به چشم می خورد.

* حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.

میرزاده عضو هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمههوری پس از این بازدید گفت:  وزارت کشور کلیه امادگی لازم را درسراسر کشور برای برگزاری انتخابات دارد و هیچگونه مشکل اجرایی نبوده و همه چیز تاکنون مطابق با قانون پیش رفته است.هیئت اجرایی تا اخرین روزهای انتخابات حضور دارد و به هیئت مرکزی در بازرسی کمک می‌کنیم.

* حجت الاسلام سیدعلی گرامیان مشاور فرهنگی وزیر صنعت، صبح  امروز (شنبه 26  فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

ساعت 11- 12:

* «عبدالحسن مقتدایی» استاندار خوزستان در دولت تدبیر و امید و اصلاحات و نماینده اسبق مردم آبادان در مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نام نویسی کرد.

* محمد هاشمی‌رفسنجانی لحظاتی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نام نویسی کرد.

* حضور چهره های ناشناس و غیرمنتظره در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی همچنان ادامه دارد.

محمد اونگی دانشجوی بازیگری از بیرجند با ۱۷ سال سن، از اولین اشخاصی بود که امروز نام نویسی کرد؛ وی معتقد است که حداقل ۱۰ میلیون رای دارد.

حسین کردلو با مدرک دیپلم انسانی و متولد ۶۳ که به گفته خودش بیکار است، فرد ناشناس دیگری بود که امروز ثبت نام کرد؛ وی گفت: دیدم همه می آیند و ثبت نام می کنند، گفتم من هم بیایم، خواستم رئیس جمهور بشوم بروم سر کار٬ مدبر هستم اما رجل سیاسی نیستم!

دو خواهر هم در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند که یکی از آنها کارمند هلال احمر و دیگری  مدیر موسسه فرهنگی هنری الهام فیلم و ایده پرداز در مسائل فرهنگی است. این دو خواهر به خبرنگاران گفتند: مردم در شرایط حساسی هستند؛ باید ورود می کردیم.

* عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

ساعت 13-12:

* محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم در دولت نهم با حضور در ستاد #انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نام نویسی کرد.

* مرتضی درخشان طنز پرداز بالاخره برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری احساس تکلیف کرد. وی نماد انتخاباتی خود را "گوش پاک کن" معرفی کرد.

* حسین بیادی هم برای ثبت نام آمد. او گفت: برای اعتراض به کسانی آمده ام که خلاف قانون عمل میکنند و میگویند چرا مردم شرکت میکنند.

ساعت 13-14:

*  علیرضا منادی نماینده ادوار مجلس هم ثبت نام کرد. او می‌گوید دولت اسلامی تشکیل میدهم

* ابوالفضل عاملی دیگر فرد ناشناس ثبت نام کننده در روز آخر است؛ وی می گوید: با شمع میخواهم مملکت را مانند حمام اصفهان روشن کنم!

* خانم نایب اقا ۷۵ ساله به گفته خودش برای خدمت به مردم کاندیدا شده است؛ وی می گوید: دیپلمه و خانه دار بوده اما دو تا ازبچه ها در جریان نامزدی من هستند!

* دبیر ستاد انتخابات کشور:از ۵ روز گذشته تاکنون ۱۲۹۰ نفر ثبت‌نام‌ کرده‌اند.
امروز ٣٠٤ داوطلب برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری مراجعه داشتند که ثبت‌نام ٢٤٤ داوطلب تا الان قطعی شده است.
مسن‌ترین داوطلب ٩٢ سال و جوانترین داوطلب ١٨ سال سن دارند.

ساعت 14-15:

* علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور از ثبت نام 1361 تا ساعت 14 روز آخر نام نویسی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

نام نویسی معاون سازمان تبلیغات اسلامی

* در میان ثبت نام کنندگان روز آخر، حجت الاسلام سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی هم قرار دارد که دقایقی پیش ثبت نام کرد.

ساعت 15-16:

* قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک برای ثبت نام در انتخابات وارد ستاد انتخابات شد. براساس اخبارمنتشره وی بدون ثبت‌نام در انتخابات وزارت کشور را ترک کرد.

ساعت 16-17:

* پالیزدار عضو هیئتِ تحقیق و تفحص مجلس هفتم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد.

* محسن رهامی، دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای ثبت نام در انتخابات به وزارت کشور رفت.

ساعت 17-18:

* محمدباقر قالیباف لحظاتی قبل برای ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ساختمان وزارت کشور شد.

 شهردار تهران پس از حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور جهت نام نویسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه به قانون پایبندیم و به آن عمل می کنیم.

* اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد.

* حشمتیان رئیس خانه احزاب نیز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

* مهرداد بذرپاش لحظاتی قبل راهی وزارت کشور شد. وی پس از حضور در ساختمان وزارت کشور اعلام کرد به نفع جریان انقلابی از نام نویسی خودداری می‌کند.

ساعت 18:

 * درهای ستاد انتخابات کشور بسته شد و خبرنگاران از محوطه به داخل ساختمان هدایت شدند. به این ترتیب، غیر از افرادی که در داخل ستاد هستند، از هیچ داوطلب دیگری ثبت نام نخواهد شد.

براساس آخرین آمار اعلام شده،‌طی 5 روز گذشته از زمان ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری سال 96،‌ تعداد ۱۶۳۶ داوطلب  برای کسب کرسی ریاست جمهوری ثبت نام کردند. طبق برنامه اعلام شده شورای نگهبان از فردا بررسی صلاحیت داوطلبین را آغاز خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    35 1
    این ثبت نام ها نشون میده چقدر نمایندگان مجلس برای تغییر قانون انتخابات زحمت کشیدن !!!!!!!! خداقوت
  • پیشگو IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    6 16
    جسارت باشه تا اینجا فهرست کاندیداهای تایید صلاحیت شده را پیش بینی میکنم: غرضی روحانی میرسلیم رییسی بقایی یا احمدی نژاد
    • .... IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
      12 15
      بذار درستشو من بگم رییسی-روحانی-احمدی نژاد-میرسلیم
    • ناشناس IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
      1 1
      آها یعنی قالیباف تایید صلاحیت نمیشه ؟
  • ناشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    8 0
    کارنامه مال دوره راهنماییه زبان خارجی داره
  • ناشناس IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    19 23
    جای دکتر سعید جلیلی و گفتمان انقلاب اسلامی خالی قطعا در مناظرات بین کاندیداها خلاء حضور ایشان قابل درکتر خواهد بود
  • غدیری IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    3 10
    حیف، قدیری ابیانه! چرا بدون ثبت‌نام برگشته؟
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    4 2
    جلیلی و بذرپاش نیومدن
  • ایرانی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    1 0
    میگم این درخشان خودش گوش نداره اونوقت نمادش را گذاشته گوش پاک کن ....!!!!!!!!!!!! تازه گوش پاک کناش از اون فله ای ها ست ....!!!!!!!!!!! از اونا که با پنبه میکنی تو گوش بی پنبه در میاری !!!!!!! کاری که دیوید کاپرفیلد هم نمیتونس بکنه..!!!!!!!!!!!!!!
  • ایران96 IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    5 4
    رای ما قالیباف
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    3 1
    اینا ولش کن ممد هاشمی چرا اومده؟
  • یکی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    3 1
    به نظر شما اصول گراها با این همه کاندید پیرو چه اصولی هستن؟؟؟؟؟ لطفا به خودشون جواب بدن فقط تا آبروشون حفظ بشه
  • میثم IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
    1 9
    احمدی نژاد قالیباف روحانی رییسی میرسلیم جهانگیری . درنهایت احمدی نژاد
  • هما ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    0 0
    کاش ان یکی هم به جای ثبت نام. نامش را ثبت میکرد. منظورم ..... هست . این همه داوطلب کاش همه اش را تائید کنند. مخصوصا ملوک خانم را؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    1 0
    فقط قالیباف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس