کد خبر 709756
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
دانشگاه الزهرا

مراسم تودیع انسیه خزعلی ریاست سابق دانشگاه الزهرا با حضور شریعتی نیاسر معاون وزیر علوم برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم خزعلی گزارش تصویری از ۱۰ پروژه انجام یافته در دوره تصدی خود را ارائه داد و گفت: دانشگاه در زمینه‌های مختلف مالی، پژو هشی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی پیشرفتهای چشمگیری داشته است که به صورت خلاصه می‌توان آنرا در چهار بخش ارائه داد:

اول: نظام‌مند نمودن برنامه‌های کلان دانشگاه و تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی و نظارت و ارزیابی عملکرد صف و ستاد.
دوم: گسترش فضای دانشگاه از سه مسیر: ۱ - ساخت و ساز پیش از ۳۰ هزار متر ۲ -بازسازی و تغییر کاربری پیش از ۱۰ هزار متر ۳ -اقدام تملک بیش از ۳۵ هزار متر.
سوم: افزایش چشمگیر و صعودی بودجه دانشگاه چه در بخش اعتبارات دولتی و چه در بخش اختصاصی که به صورت خاص و همزمان با اخذ مجوز سه شعبه دانشگاه انجام پذیرفته است.
چهارم: ارتقای کمی و کیفی وضعیت آموزشی، پژوهشی و فوق برنامه به گونه‌ای که دانشگاه باطی کردن جهشی پله‌های ارتقا به رتبه ۱۷ در میان دانشگاههای جامع دست یافته و در سطح بین المللی جزء یک درصد برتر دانشگاههای جهان از نظر استناد دهی قرار گرفته است.
خزعلی ادامه داد: به دلیل داشتن عملکرد مناسب و برنامه خوب و مدون کوتاه مدت و بلند مدت در زمره یکی از ۱۶ دانشگاه منتخب برای دستیابی به رتبه ۲۰۰ بین الملل توسط وزارت علوم قرار دارد، همچنین در حالی که در سال ۹۱ در جایگاه ۲۰ ورزشی قرار داشت با در سال ۹۵ موفق شد رتبه سوم را در المپیاد دانشجویی کسب نماید.
وی همچنین گزارشی از بخش‌های مختلف ارائه و در پایان هر بخش از دست اندرکاران اجرای آن تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد: با ادامه اجرای برنامه عملیاتی موجود در سالهای آینده دانشگاه به رتبه زیر ۱۰ ارتقا یابد و به چشم انداز خود که دستیابی به جایگاه اول دانشگاههای تک جنسیتی در جهان است دست یابد.
خزعلی اقدامات انجام یافته دردوره تصدی خود را لطف خدا شمرد از مسئولان وزارت علوم که این فرصت خدمت را برای ایشان فراهم کردند تشکر کرد و افزود: امیدوارم ذره‌ای از دینی که به انقلاب دارم ادا کرده باشم.
وی تاکید کرد: ریالی حق ماموریت از دانشگاه دریافت نکرده و با اشاره به سخن علی (ع) استفاده شخصی از حتی هدایای کوچک را برای مسئولان جایز ندانست. 
لازم به ذکر است که فعالیتهای خزعلی و تحولات جدی دانشگاه و کارهای موفقی که خصوصا در زمینه عمرانی و گسترش فضا و ارتقای علمی دانشگاه صورت گرفته برکسی پوشیده نیست و مسئولان وزارت با وجود اذعان به این امر در ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن فرد دیگری را جایگزین ایشان نمودند.
گفتنی است باوجود تلاش های صورت گرفته برای برگزاری مراسم تودیع بدون مخاطب و بدون دعوت از اقشار، سالن همایشهای بین المللی دانشگاه الزهرا در حین مراسم تودیع مملو از جمعیت بود و حضار در مقاطع مختلف با کف زدنهای پیاپی سخنان رییس سابق دانشگاه را مورد تایید قرار میدادند. متاسفانه متصدیان اجرای مراسم تودیع این مدیر زحمت کش و دلسوز، اجازه ورود نمایندگان خبرگزاری ها به مراسم را صادر نکرده و از دعوت ایشان نیز خود داری نمودند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس