کد خبر 709595
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
ماکرون

وزیر دارایی آلمان در گفتگویی از اعلام حمایت برلین از انتخاب امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خبر داد.

 به گزارش مشرق، «ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی آلمان در گفتگو با مجله اشپیگل با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اظهار داشت: به نظر می رسد فرانسه انتخابات متفاوتی را در پیش داشته باشد.

وی در ادامه افزود: نه تنها من که برلین نیز با حمایت از ماکرون خواهان روی کار آمدن وی به عنوان رئیس جمهوری آتی فرانسه است.

وزیر دارایی آلمان همچنین اعلام کرد: انتخاب رئیس جمهوری آتی فرانسه باید بگونه ای صورت گیرد که سیاست های وی با سیاست های پارلمان و نهادهای اروپایی منافات نداشته و بتوان برنامه ها و اهداف آتی اروپا را براحتی دنبال کرد.

در یکی از نخستین نظرسنجی هایی که پس از مناظره تلویزیونی اواسط ماه جاری میان نامزدهای انتخاباتی فرانسه انجام شد، ماکرون از شانس کسب ۲۳.۵ درصد آراء در نخستین دور از انتخابات (۲۳ آوریل/ سوم اردیبهشت) برخوردار است که در مقایسه با شانس ۲۵.۵ درصدی وی در نظرسنجی پیشین یک درصد کاهش را نشان می دهد.

لازم  به ذکر است که بنا بر پیش بینی ها،  امانوئل ماکرون که برای حضور در رقابتهای انتخاباتی حزبی مستقل تشکیل داده است، از شانس بیشتری (۶۲ درصد) برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.

از سوی دیگر، «فرانسوا فیون» نامزد محافظه کار انتخابات فرانسه نیز از ۱۹ درصد شانس پیروزی در دور نخست انتخابات برخوردار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس