کد خبر 709507
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
بوکوحرام

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد گروه تروریستی بوکو حرام به گونه‌ای روزافزون از کودکان برای انجام عملیات انتحاری سوء استفاده می‌کند.

 به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتد پرس؛ صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد گروه تروریستی بوکو حرام به گونه‌ای روزافزون، کودکان را وادار می‌کند عملیات انتحاری انجام دهند. این بدان معناست که تعداد حملات انتحاری که کودکان در آن‌ها نقش داشته‌اند از آغاز سال جاری میلادی با حملات انتحاری سال گذشته برابری می‌کند.


بنا بر این گزارش، از سال ۲۰۱۴ دست‌کم ۱۱۷ حمله انتحاری به وسیله کودکان و نوجوانان انجام شده است، و در ۸۰ درصد از این حملات انتحاری از دختران سوء استفاده شده است. این دختران پیش از انجام عملیات انتحاری وادار می‌شوند مواد مخدر مصرف کنند.


به گفته رئیس منطقه‌ای یونیسف در غرب و مرکز آفریقا، برای مقابله با این حملات انتحاری سال گذشته حدود ۱۵۰۰ کودک در نیجریه، کامرون، نیجر و چاد بازداشت شدند.


یونیسف در گزارش خود این کودکان را «قربانی» می‌نامد و اجبار یا فریب آن‌ها را برای تن دادن به عملیات انتحاری «سزاوار سرزنش» می‌داند.


انتشار این گزارش در هفته جاری با سومین سالگرد ربوده شدن دختران مدرسه‌ای در منطقه چیباک نیجریه به وسیله تروریست‌های بوکو حرام همزمان شده است. گروگان‌گیری جمعی ۲۷۶ دختر در نیجریه در سال ۲۰۱۴، کمپینی بین‌المللی را برای آزادی آن‌ها به راه انداخت. بیشتر این دختران به ازدواج اجباری با تروریست‌های بوکو حرام وادار شدند، ده‌ها نفر از آن‌ها در همان ساعات و روزهای نخستین گروگان‌گیری گریختند، و ۲۱ نفر از گروگان‌ها در ماه اکتبر سال گذشته پس از انجام مذاکراتی با میانجیگری دولت سوئیس و صلیب سرخ آزاد شدند.


در گزارش یونیسف آمده است: «دختران جوان در بازارها مشاهده می‌شوند و آن‌ها در حملات شبانه از خانه‌هایشان ربوده می‌شوند. در برخی موارد، والدین در جریان عملیات دزدی کودکان در برابر آن‌ها به قتل می‌رسند. این دختران سپس معمولاً در قالب یک سفر طولانی به پایگاه‌های بوکو حرام منتقل می‌شوند و در آنجا به ازدواج اجباری با تروریست‌ها وادار و یا به بردگی جنسی کشیده می‌شوند. »

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس