قرآن

سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق،‌ آیین افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ساعت 16 روز چهارشنبه 30 فروردین‌ماه 1396 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.این دوره از مسابقات طی روزهای 30 فروردین لغایت 6 اردیبهشت‌ماه در چهار بخش بزرگسالان، دانش‌آموزان، روشندلان و بانوان در دو سالن مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران شامل شبستان اصلی و رواق شرقی برگزار خواهد شد.

در ادامه برنامه دقیق برگزاری مسابقات در مصلای امام خمینی(ره) تقدیم می‌شود.مراسم قرعه‌کشی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در هتل ارم تهران محل اصلی استقرار شرکت‌کنندگان مسابقات برگزار خواهد شد. افتتاحیه مسابقات از ساعت 16 روز 30 فروردین برگزار و رقابت‌ها پس از مراسم افتتاحیه با برگزاری مرحله مقدماتی رشته حفظ در دو بخش بزرگسالان و روشندلان در رواق شرقی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

این رقابت‌ها از روز 31 فروردین‌ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در شبستان اصلی و رواق شرقی مصلای امام خمینی(ره) ادامه پیدا خواهد کرد به این صورت که مرحله مقدماتی رشته قرائت بزرگسالان و روشندلان از ساعت 9 صبح در شبستان اصلی آغاز شده و تا نماز مغرب ادامه دارد، همچنین رقابت رشته حفظ بزرگسالان و روشندلان همزمان در رواق شرقی ادامه پیدا می‌کند.

مسابقات رشته‌های قرائت و حفظ بزرگسالان و روشندلان در مرحله مقدماتی در روز جمعه 1 اردیبهشت‌ماه ادامه پیدا کرده و همین روز مقدماتی قرائت به پایان می‌رسد اما مقدماتی حفظ قرآن کریم شنبه 2 اردیبهشت پایان خواهد یافت. مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان در بخش پسران صبح روز شنبه 2 اردیبهشت‌ماه در دو رشته حفظ و قرائت و در شبستان اصلی مصلی آغاز شده و در این روز و در نوبت عصر مرحله نهایی رشته‌های حفظ و قرائت بزرگسالان آغاز می‌شود.

برنامه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در روز یکشنبه 3 اردیبهشت به این صورت است که در شبستان اصلی و در نوبت صبح مسابقات حفظ و قرائت دانش‌آموزان در بخش پسران برگزار و در نوبت بعد از ظهر ادامه مرحله نهایی حفظ و قرائت بزرگسالان برگزار خواهد شد.

همچنین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در رشته حفظ کل قرآن کریم بعد از ظهر یکشنبه 3 اردیبهشت در رواق شرقی مصلی آغاز خواهد شد.

دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه مسابقات دانش‌آموزان پسر در نوبت صبح و در شبستان اصلی ادامه پیدا کرده و بعد از ظهر ادامه مرحله نهایی رشته‌های حفظ و قرائت بزرگسالان برگزار خواهد شد.

همچنین مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان در بخش دختران از صبح روز دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه در رواق شرقی مصلی برگزار و در نوبت بعد از ظهر مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در همین سالن دنبال می‌شود.

سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه مسابقات بین‌المللی قرآن دانش آموزان در نوبت صبح و در دو سالن محل برگزاری مسابقات به پایان رسیده و بعد از ظهر همین روز مرحله نهایی حفظ و قرائت بزرگسالان و روشندلان در شبستان اصلی و فینال مسابقات بانوان در رواق شرقی به پایان می‌رسد.

پایان بخش سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مسابقات دانش‌آموزی در بخش دختران است که در نوبت صبح روز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه در رواق شرقی مصلی برگزار خواهد شد.

آیین اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعد از ظهر روز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم صبح روز پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه 1396 با دیدار شرکت‌کنندگان و اساتید حاضر در مسابقات با رهبر معظم انقلاب رسماً به پایان می‌رسد.

به گزارش فارس در این رقابت‌ها حدود 300 شرکت‌کننده به همراه 100 همراه به عنوان میهمان در کشورمان حضور پیدا می‌کنند که در نوع خود رکوردی بی‌نظیر است.

در سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 26 داور در بخش آقایان و 14 داور داور در بخش خانم‌ها به قضاوت خواهند پرداخت که از کشورهایی مانند اردن، سوریه،‌ پاکستان، مصر، اندونزی، عراق، الجزایر، روسیه، سودان، مغرب، اندونزی، عراق، بحرین و یمن در کشورمان حاضر می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس