رضا حیدری

رئیس فدراسیون کونگ فو گفت: متولی این رشته در ایران هستیم و هرگونه فعالیت در این مورد طبق قوانین باید توسط ما انجام شود.

به گزارش مشرق، رضا حیدری با بیان مطلب فوق در خصوص برگزاری اولین دوره مسابقات جهانی کونگ فو گفت: اینکه این مسابقات توسط فدراسیون جهانی ووشو برگزار خواهد شد را در جریان نیستیم و برنامه ای هم برای حضور در چنین مسابقاتی نداریم، ولی نکته مشخص اینکه هر نوع فعالیت در حوزه کونگ باید توسط فدراسیون «کونگ فو و هنرهای رزمی» صورت گیرد.

وی در مورد رایزنی با مسئولان المپیک آسیا هم گفت: ما برندی داریم به نام «توآ» که رزم اقوام ایرانی است و در تلاشیم تا این رشته  با فراهم کردن ارتباط های لازم در نهادهای بین المللی به ثبت برسد و در خصوص کونگ فو صحبتی در این خصوص نشده است. 

رئیس فدراسیون کونگ فو در مورد برگزاری مسابقات انتخابی توسط فدراسیون ووشو برای تشکیل تیم ملی در این رشته، گفت: این موضوع خلاف مقررات و قوانین ورزش کشور است. اگر قرار به تشکیل تیم ملی باشد برگزاری چنین مسابقاتی باید توسط فدراسیون ما صورت بگیرد.

حیدری در پایان گفت: در این خصوص ما موضع خاصی نداریم و طبق قانون وظایف امور مربوط به خود را پیگیری می کنیم و تابع تصمیم وزارت ورزش هستیم. 

فدراسیون جهانی ووشو در نظر دارد اولین دوره مسابقات کونگ فو قهرمانی جهان را آبان ماه در چین برگزار کند و هنوز مسئولان وزارت ورزش اظهار نظری در خصوص اینکه کدام فدراسیون باید کارهای مربوط به اعزام این تیم را انجام دهد، نداشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    2 0
    سلام کونگ فو یه کلمه چینی هست و اشاره به ورزش چینی کونگ فو ( یا همون ووشو ) داره. این ورزش که میراث فرهنگی تاریخی کشور چین هست. حالا این وسط آقای میرزایی اومد اسم چینی کونگ فو رو گذاشت روی ورزش توآ و گذاشتش کونگ فو توآ، شده معضلی برای خودش خوب اسم ایرانی میذاشتی روش نه اسم چینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس