کد خبر 709349
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
اردن

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که کشورش در خصوص حل بحران سوریه، به راه حلی که مورد رضایت مردم این کشور باشد، پایبند است.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن طی سخنانی در حاشیه نشست‌ گروه 7 بر مواضع کشورش مبنی بر دعوت به حل بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی که مورد رضایت مردم سوریه باشد و خواسته‌های آن‌ها را محقق کند، تاکید کرد.

رسانه‌های اردنی اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور در دیدار با برخی از همتایان خود در حاشیه نشست گروه 7 تاکید کرده است که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اردن در این دیدار بر ضرورت تلاش برای حل بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو 1 و قطعنامه 2254 شورای امنیت تاکید کرده است.

وی افزود: هدف ما همان تحقق صلح و تلاش مؤثر و جدی برای یافتن حل صلح‌آمیزی که وحدت سوریه و انسجام و استقلال آن را حفظ کند و به درد و رنج مردم سوریه پایان دهد، است.

الصفدی همچنین در حاشیه نشست گروه 7 با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا درباره آخرین تحولات بحران سوریه و روابط دو جانبه گفتگو کرد.

اظهارات الصفدی در حالی مطرح شده است که روزنامه الاخبار چاپ لبنان روز دوشنبه در گزارشی از تلاش این کشور و آمریکا برای تقسیم سوریه خبر داد.

روزنامه الاخبار در چاپ روز دوشنبه خود با اشاره به استقرار نیروهای ویژه اردنی و آمریکایی در مرز اردن با سوریه و ورود خودروهای زرهی آمریکایی به اردن نوشت که هدف از این اقدامات، تقسیم جنوب سوریه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس