کد خبر 709013
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
 انفجار در سومالی

انفجار انتحاریدر یک اردوگاه آموزش نظامی در موگادیشو پایتخت سومالی امروز 3 نظامی را به کام مرگ برد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی از موگادیشو به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که یک روز بعد از آنکه احمد محمد جمالی، فرمانده ارتش سومالی از یک حمله به کاروان نظامیان جان سالم به در برد، یک عامل انتحاری امروز در یک اردوگاه آموزش نظامی با انفجار خود حداقل سه نظامی را کشت و چند سرباز دیگر را مجروح کرد.

عبدالقادر فراح که خود هنگام این انفجار در اردوگاه حضور داشت در این خصوص گفت: بعد از آنکه صبح امروز هنگام نشست سران نظامی در این اردوگاه، از ورود این عامل انتحاری در ورودی اصلی مقر ممانعت به عمل آمد، او خود را با کمربند انفجاری منفجر کرد.

سرهنگ دوم محمد عبدالرحمن یکی از فرماندهان این اردوگاه در گفت وگو با فرانس پرس از حضور احتمالی فرمانده ارتش در این حادثه اعلام بی اطلاعی کرد و گفت که این مهاجم انتحاری غیر نظامی ملبس به لباس نظامی اقدام به چنین عمل تروریستی کرد.

براساس این گزارش، گروه ترویستی الشباب وابسته به القاعده امروز با قبول مسئولیت این انفجار در این بزرگترین اردوگاه آمورشی سومالی در جنوب موگادیشو مدعی شد که در این حادثه ده ها نظامی جان باختند.

براساس این گزارش، یک عامل انتحاری دیگر نیز دیروز در اقدامی مشابه سعی کرده بود با یورش به سوی کاروان نظامی، خودروی انفجاری خود را به خودروی حامل فرمانده ارتش بزند که البته نا موفق بود.

محمد جمالی که هفته گذشته از سوی رییس جمهوری به این مقام منصوب شده بود پنج شنبه گذشته در سومالی وضعیت جنگی اعلام کرد.

گروه تروریستی الشباب یک گروه تندرو سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از گروه القاعده شده است.

این گروه در گذشته بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را اشغال کرده بود، اما در سال 2015 شهرهای بزرگ را از دست داد و اکنون تنها چند منطقه کوچک شهری را در کنترل دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس