کد خبر 708977
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
موگرینی

به دنبال حملۀ موشکی آمریکا به سوریه، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، امکان راه‌حل نظامی برای بحران سوریه را رد کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا در یک نشست خبری در پایتخت الجزایر گفت: «در نشست هفتۀ گذشتۀ بروکسل دربارۀ سوریه بار دیگر تأکید شد که هیچ راه‌حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد. »

وی افزود: «اتحادیۀ اروپا در این خصوص موضعی شفاف و قاطع دارد. هیچ‌گونه احتمالی برای راه‌حل نظامی در سوریه وجود ندارد. »

موگرینی افزود آمریکا دوست اتحادیۀ اروپاست و این اتحادیه امیدوار است بتواند با آمریکا بر سر حل سیاسی بحران در سوریه به توافق برسد.

اخیراً سخنان ضدو نقیض برخی از مشاوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تردیدهایی را در خصوص سیاست خارجی واشنگتن در قبال سوریه برانگیخته است.

نیکی هیلی، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل، اخیراً برخلاف اظهارات قبلی خود گفته برکناری اسد یکی از اولویت‌های دولت ترامپ است.

هیلی گفت برای حل سیاسی بحران سوریه تا وقتی بشار اسد در قدرت است، هیچ گزینه‌ای وجود ندارد.

تأکید نماینده آمریکا در سازمان ملل بر کناره‌گیری اسد در حالی است که وی ۱۰ فروردین در گفتگو با خبرنگاران به‌ صراحت گفته بود اولویت دولت واشنگتن دیگر تمرکز بر کناره‌گیری بشار اسد نیست.

این در حالی است که رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ آمریکا، نیز به‌ تازگی ضمن تأکید بر اینکه اولویت اول دولت آمریکا، شکست داعش است گفته است این مردم سوریه هستند که باید دربارۀ سرنوشت اسد تصمیم‌گیری کنند.

تیلرسون همچنین تأکید کرد حملۀ موشکی آمریکا به ادلب تنها در واکنش به استفاده از سلاح‌های شیمیایی انجام شده است. وی افزود: «هیچ تغییری در وضعیت نظامی ما ایجاد نشده است. » تیلرسون گفت وقتی داعش شکست بخورد آمریکا می‌تواند بار دیگر بر ایجاد یک «فرآیند سیاسی» در سوریه تمرکز کند.

به گفتۀ کارشناسان این‌گونه تناقض‌گویی‌های مقامات آمریکا و همچنین حملۀ موشکی این کشور به سوریه نشان می‌دهد واشنگتن سیاست خارجی منسجمی در قبال سوریه ندارد.

ارتش آمریکا ۱۸ فروردین به بهانۀ حملۀ مرگبار شیمیایی در خان‎شیخون، به دستور ترامپ ۵۹ موشک توماهوک را از ناوهایش در دریای مدیترانه به پایگاه الشعیرات متعلق به ارتش سوریه در استان حمص شلیک کرد و ۹ غیرنظامی ازجمله ۵ کودک را کشت.

این حمله که بدون مجوز کنگره آمریکا انجام شده انتقادات بسیاری را ازجمله در داخل امریکا برانگیخته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس