کد خبر 708789
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
پرچم آمریکا

روزنامه الاخبار با اشاره به استقرار نیروهای ویژه اردنی و آمریکایی در مرز اردن با سوریه و ورود خودروهای زرهی آمریکایی به اردن نوشت که هدف از این اقدامات، تقسیم جنوب سوریه است.

 به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار امروز دوشنبه در گزارش خود نوشت: روز یکشنبه گزارش هایی درز کرد که حکایت از ورود زرهپوش های آمریکایی به منطقه مرزی المفرق اردن داشت. این منطقه مرزی در مقابل استان درعای سوریه واقع است.

به نوشته این روزنامه، گزارش دیگری نیز روز گذشته درز کرد که حکایت از استقرار نیروهای ویژه اردنی و آمریکایی در منطقه مرزی اردن داشت که در مقابل استان السویداء سوریه واقع است.

روزنامه الاخبار تصریح کرد: منابع سوری هدف از این اقدامات را تقسیم جنوب سوریه به عنوان مقدمه‌ای برای ایجاد وضعیت فدرالی دانستند.

این منافع به تداوم نشست های امنیتی و نظامی برای بررسی این طرح ها و نقشه ها اشاره کردند که در آن فرماندهان گروههای مسلح و افسران آمریکایی حضور دارند.

این منابع فاش کردند: "از مدتی پیش روشن شده است که نیروهای آمریکایی حضور خود در پایگاههای هوایی اردن را تقویت می کنند".

این منابع گفتند: پیش از آغاز تحرک نیروهای اردنی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که مورد حمایت آمریکا هستند، گروههای مسلح را در نبرد بزرگی علیه ارتش سوریه درگیر خواهند کرد و هدف از این اقدامات، تقسیم جنوب و جدا کردن آن از کشور سوریه است. با آغاز این تحرک نظامی، واشنگتن طرح انتقال هوایی جنگجویان از طریق هلی برد در پشت خطوط ارتش سوریه را با استفاده از هواپیماهای خود بررسی می کند که هدف از این کار، قطع مسیرهای پشتیبانی به ارتش سوریه و محاصره این خطوط است. براساس اطلاعات ارتش سوریه و هم پیمانانش، دشمن ایده هلی برد در مناطق شرق السویداء و نزدیک شهرک خربه غزاله را برای قطع جاده بین المللی بین دمشق و السویداء و درعا در سر می پروراند.

این منابع فاش کردند: گروههای مسلح جنوب خود را برای حمله ای بزرگ به درعا از چند محور از محله المنیشه آماده می کنند. تحرکات نظامی از منطقه نصیب و طفس از این عملیات پشتیبانی می کند. آنها همچنین کار وارد کردن عناصر و تسلیحات از مسیر جدیدی را آغاز کردند که از روستایی در نزدیک شهر اردنی الرمثا به سمت جاده السد و از آنجا به سمت طفس و روستاهای مجاوره درعا و نیز از روستای الطره اردن به سمت روستاهای اطراف شهر درعا امتداد می یابد.

روزنامه الاخبار با اشاره به خواسته اردن و رژیم صهیونیستی برای ایجاد به اصطلاح مناطق امن در جنوب سوریه و تلاش عربستان برای دستیابی به فرصتی جهت تقویت جای پای خود در جنوب سوریه و پیشنهاد ریاض به شاه سعودی برای تامین مالی هزینه های عملیات نوشت: در سایه این تحرکات آمریکایی – اسرائیلی- سعودی - اردنی، تلاش برای متحد کردن گروههای مسلح جنوب سوریه و حمایت بهتر از آنها به منظور تشکیل منطقه ای که این عناصر مسلح آن را اداره کنند، ادامه دارد. همچنین تلاش برای ایجاد یک اداره شهری با گرته برداری از تجربه شمال سوریه در جریان است که در آنجا واشنگتن پایگاه‌های نظامی نظیر مناطق تحت کنترل یگان های کرد در شمال ایجاد کند.

در همین حال، برخی منابع به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفتند که اردن و آمریکا درخصوص حمایت از گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد در سوریه توافق کرده اند.

این روزنامه امروز دوشنبه به نقل از منابع گروه ارتش آزاد نوشت: بعد از سفر چند هفته پیش عبدالله دوم شاه اردن به آمریکا، توافق برای تشکیل یک نیرو با حمایت پنج کشور و مجهز کردن عناصر ارتش آزاد در منطقه به سلاح و تجهیزات مدرن و حرکت به سمت شهر دیر الزور در شرق سوریه به منظور (به ادعای این منابع) آزادسازی آن از دست داعش صورت گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • و IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    12 1
    طرح کودتا و شروع جنگی قطعی از درعا و وادی یابس در نزدیکی اردن و روی کار آمدن فردی خبیث و وارث یهودی صهیونیستی (سفیانی)
    • يا علي IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
      3 1
      اون يک نفر که منفي داده از چي نگران است؟ سفياني، آمريکا، سوريه يا چي؟
  • شیعه IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    4 0
    این همان طرح سفیانیست و راهش حرکت بسوی سخنه و دیرالزور است نه مرز اردن حشد بی شرف در عراق خوابیده نمی داند آنها بعد از تجهیز در سوریه بسوی عراق نیز خواهند آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس