کد خبر 708727
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
لیگ یک خونه به خونه

هفته سی‌ویکم لیگ دسته اول فوتبال با جدال تیم‌های هم‌امتیاز دوم و سوم جدول پیگیری خواهد شد.

به گزارش مشرق، هفته سی‌ویکم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور از ساعت 16:30 فردا (سه‌شنبه) با برگزاری هفت مسابقه همزمان آغاز می‌شود که مهم‌ترین دیدار این هفته،‌ مصاف گل‌گهر سیرجان با پارس جنوبی جم، شگفتی‌سازهای لیگ دسته اول خواهد بود. بازی‌های این هفته را بررسی می‌کنیم:

* نساجی قائمشهر - آلومینیوم اراک
به نظر می‌رسد حسرت تیم قائمشهری در رسیدن به لیگ برتر، 25 ساله خواهد شد. این تیم برای رسیدن به لیگ برتر باید در همه دیدارهای باقیمانده خود پیروز شود و نیز تیم‌های بالانشین مقابل رقبای خود شکست بخورند. این تیم از دو دیدار گذشته خود، تنها یک امتیاز کسب کرده و اینک در رده نهم جدول لیگ دسته اول به سر می‌برد. در آنسوی میدان آلومینیومی قرار دارد که هفته گذشته، ایران‌جوان را با سه گل بدرقه کرد تا همچنان شانس صعود خود به لیگ برتر را روی کاغذ حفظ کند، هر چند این بخت برای هر دو تیم بسیار اندک است.

* مس کرمان - خونه‌به‌خونه بابل
نارنجی‌پوشان در سه مسابقه اخیر خود دو شکست متحمل شدند که باعث شد مس که با عملکرد فوق‌العاده در نیم‌‌فصل دوم خود را به عنوان مدعی جدی صعود به لیگ برتر معرفی کرده بود، اُفت کند و حالا در رتبه پنجم روزگار بگذراند. خونه‌به‌‌خونه نیز هفته گذشته پیروزی غیرمنتظره و شگفت‌انگیزی دشت کرد تا امیدهای این تیم برای صعود به لیگ برتر همچنان زنده بماند. جدال منصور ابراهیم‌زاده و نادر دست‌نشان در کرمان می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت تیم‌های صعودکننده ایفا کند.

* اکسین البرز - سپیدرود رشت
پس از شکست فولاد یزد، شاگردان یحیی گل‌محمدی دو بازی از چهار دیدار اخیر خود را با شکست پشت سر گذاشتند و هیچ بردی نیز از این هفته‌ها کسب نکردند. اکسین که دیگر اندک امیدی برای قرارگیری بین دو تیم برتر مسابقات و رسیدن به لیگ برتر ندارد، تلاش می‌کند هفته‌های آخر لیگ دسته اول را با موفقیت پشت سر بگذارد و با روحیه‌ای خوب، به استقبال فصل جدید و ساختن تیمی با پتانسیل صعود برود. سپیدرود هم هفته پیش به صدرنشینی گل‌گهر پایان داد و به جایگاهی که هفته‌ها در اختیار داشت، بازگشت. این تیم از 18 امتیاز ممکن در شش بازی اخیر خود، 11 امتیاز به دست آورد که باعث به خطر افتادن صعود این تیم به لیگ برتر شد. پیروزی در کرج می‌تواند شانس صعود تیم بی‌پول شمالی را به مراتب افزایش دهد.

* ملوان بندرانزلی - مس رفسنجان
قوی سپید انزلی با پیروزی در دو هفته اخیر لیگ دسته اول، دوباره به بالای جدول پرواز کرد و حالا به همراه سه تیم دیگر، 53 امتیازی است. این تیم می‌تواند با پیروزی کویرنشینان رفسنجانی و پیش از بازی حساس مقابل پارس جنوبی در جم، خود را به صعود به لیگ برتر، بیش از پیش نزدیک ببیند. مس رفسنجان هم دیگر نه خطر سقوط را تحمل می‌کند و نه کورسوی امیدی برای صعود به لیگ برتر پیش روی خود می‌بیند. این تیم در سه مسابقه اخیر، یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست کسب کرده است.

* بادران تهران - خیبر خرم‌آباد
بادران در هفته سی‌ام به چهار تساوی پیاپی و خسته‌کننده خود پایان داد و با شکست استقلال اهواز قعرنشین، همچنان امیدوار به رسیدن به سطح اول فوتبال ایران باشد. این باشگاه متمول این شانس را دارد که مس کرمان این هفته بازی سختی مقابل خونه‌به‌خونه دارد و با پیروزی تیم بابلی و پیروزی بادران مقابل خیبر، می‌تواند یک رده در جدول صعود کند. نارنجی‌پوشان این هفته کار سختی مقابل خیبری دارند که از لحاظ مالی، 180 درجه با این تیم تفاوت دارد. خیبر اکنون سه امتیاز با فولاد رده شانزدهمی اختلاف دارد و این احتمال وجود دارد که خیبر با شکست در تهران، یکی از شانس‌های اصلی سقوط به لیگ دسته دوم لقب بگیرد.

* گل‌گهر سیرجان - پارس جنوبی جم بوشهر
شاگردان وینگو هفته گذشته شکست سنگینی مقابل خونه‌به‌خونه متحمل شدند و حالا فقط به خاطر تفاضل گل در رده دوم جدول قرار دارند. این مسابقه، نخستین بازی از سه دیدار سخت این تیم در چهار بازی پیش روست. گل‌گهر پس از پارس جم، باید به مصاف آلومینیوم برود و در هفته سی‌وسوم باید در خانه خود به مصاف سپیدرود صدرنشین برود. پارس جنوبی نیز پس از این مسابقه، هفته آینده باید مقابل ملوان انزلی در خانه خود صف‌آرایی کند و فعلاً پرونده صعود این تیم به لیگ برتر، در دست خودش قرار دارد. این تیم پیش از جدال با نساجی، مقابل فجر سپاسی و نفت مسجدسلیمان به دو تساوی رسید و چهار امتیاز حساس را از کف داد، امتیازاتی که ممکن است در هفته‌های آینده، از بازگشت مهدی تارتار به لیگ برتر جلوگیری کند. البته این تیم تنها 10 گل دریافت کرده و بهترین خط دفاعی لیگ دسته اول را در اختیار دارد، هر چند پارسی‌ها با 24 گل‌زده، کمتر از سایر تیم‌های اول تا سیزدهم جدول،‌ تور دروازه حریفان را به لرزه درآورده‌اند.

* فجرسپاسی شیراز - استقلال اهواز
زردپوشان حافظیه در چهار مسابقه اخیر خود، شکستی نداشته‌اند، اما تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند. این تیم با پیروزی هفته گذشته مقابل مس رفسنجان 26 امتیازی شد و با وجود اینکه رتبه‌اش در جدول رده‌بندی تغییری نکرد، امیدهای خود را برای بقا در لیگ دسته اول زنده نگه داشت. استقلال اهواز اما دو هفته است که سقوط خود را به لیگ دسته دوم قطعی کرده است. این تیم نشان داده است که تیم‌ها مقابل آنها، بخت بیش از 60 درصدی برای پیروزی دارند و آبی‌پوشان دیگر انگیزه‌ای برای کسب پیروزی ندارند.

* ایران‌جوان بوشهر - فولاد (وحدت) یزد
با امتیازاتی که بوشهری‌ها در سه هفته گذشته از دست دادند، آژیر خطر سقوط به دسته دوم را بیش از پیش می‌شنوند. ایران‌جوان از سه بازی گذشته خود تنها یک امتیاز به دست آورده و از آن‌سو نیز تیم‌های قعر جدولی موفق شدند بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند. همین امر سبب شده حالا این تیم بوشهری برای فرار از سقوط امیدوار به سه امتیاز این بازی باشد. این مسابقه برای فولادی‌ها نیز حکم مرگ و زندگی دارد. این تیم اگر بتواند در این دیدار به برتری برسد به یک قدمی تیم‌های خیبر، ایران‌جوان و نفت مسجدسلیمان خواهد رسید. فولاد اکنون با 27 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد.

* نفت مسجدسلیمان - راه‌آهن تهران
جدال دو تیم برای فرار از منطقه خطر. نفت با دو پیروزی که مقابل آلومینیوم و سپیدرود به دست آورد، بسیار امیدوار شد تا بتواند خود را از منطقه خطر خارج کند اما با شکست در دیدار هفته گذشته مقابل فولاد یزد، جایگاه این تیم دوباره در جدول به خطر افتاد. از سوی دیگر شاگردان سیروس دین‌محمدی وضعیتی مشابه تیم نفت دارند و به دنبال قطعی کردن بقای خود در لیگ دسته اول هستند. هر کدام از دو تیم که بتواند سه امتیاز این بازی را به دست بیاورد، تا حدود زیادی بقای خود را قطعی خواهد کرد.

برنامه مسابقات هفته سی‌ویکم لیگ دسته اول فوتبال به شرح زیر است:

* نساجی قائمشهر- آلومینیوم اراک (ساعت 16:30 ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر)

* مس کرمان – خونه‌به‌خونه بابل (ساعت 16:30 ورزشگاه امام علی کرمان)

* اکسین البرز - سپیدرود رشت (ساعت 16:30 ورزشگاه انقلاب کرج)

* ملوان بندر انزلی - مس رفسنجان (ساعت 16:30 ورزشگاه تختی انزلی)

* بادران تهران - خیبر خرم آباد (ساعت 16:30 ورزشگاه کارگران تهران)

* گل‌گهر سیرجان - پارس جنوبی جم بوشهر(ساعت 16:30 ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان)

* فجر سپاسی شیراز - استقلال اهواز (ساعت 16:30 ورزشگاه شهید دستغیب شیراز)

* ایران‌جوان بوشهر - فولاد (وحدت) یزد (ساعت 16:45 ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر)

* نفت مسجد سلیمان - راه‌آهن تهران (ساعت 17 ورزشگاه شهید بهنام محمودی مسجد سلیمان)

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس