کد خبر 708594
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا با رد احتمال مداخله نظامی برای تغییر نظام سوریه، گفت باید از تجربه لیبی درس گرفت.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه آمریکا با رد احتمال مداخله نظامی برای تغییر نظام سوریه، گفت باید از تجربه لیبی درس گرفت.


وی که با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، وضعیت لیبی را یادآور شد و گفت اقدام نظامی برای تغییر حکومت در یک کشور، به هرج و مرج منجر می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا به دنبال کنار زدن «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از طریق نظامی است، گفت: «در لیبی شاهد بودیم که وقتی به نحوی خشونت‌آمیز دست به تغییر رژیم می‌زنید، چه اتفاقی می‌افتد.»

تیلرسون افزود: «وضعیت لیبی هنوز هم پر هرج و مرج است و به نظر من وضع زندگی مردم لیبی امروز بهتر از قبل (پیش از تغییر نظام) نیست. بنابراین، فکر می‌کنم باید از گذشته درس بگیریم.»

ارتش آمریکا هفته گذشته با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، یک پایگاه هوایی در حمص را هدف حمله موشکی قرار داد.

آن حمله گمانه‌زنی‌هایی را در مورد احتمال تغییر رویکرد آمریکا در قبال سوریه و استفاده از گزینه نظامی برای تغییر نظام ایجاد کرد، با این حال تیلرسون گفت رویکرد واشنگتن در قبال سوریه تغییر نکرده است.

با این حال، تیلرسون گفت: «فکر می‌کنم امیدواریم که از طریف روندی سوری، با همکاری اعضای ائتلاف و سازمان ملل و به خصوص از مسیر روند ژنو، بتوانیم نتیجه‌ای سیاسی به دست آوریم که در آن مردم سوریه سرنوشت بشار اسد و مشروعیت او را مشخص کنند.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس