کد خبر 708301
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
ارتش مصر

منابع امنیتی مصر از کشته یک سرباز در شمال سیناء و تحویل سه جنگنده فرانسوی «رافال» به ارتش مصر خبر دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الحیاه، تعدادی افراد مسلح ناشناس پس از استقرار در اطراف یکی از مراکز امنیتی در جاده العریش- الشیخ زوید واقع در شمال سیناء، یک سرباز ۲۲ ساله مصری را تیرباران کردند.


در پی این تیراندازی، سرباز مصری در دم کشته و یک زن ۸۰ ساله نیز در خیابان اسیوط در العریش زخمی شد.


منابع نظامی مصر گزارش دادند که نیروهای ارتش نیز پس از وقوع حادثه تیراندازی، عملیات امنیتی در جنوب شهر رفح انجام دادند که در پی آن تعدادی از عناصر مسلح زخمی شدند.


«تامر الرفاعی» سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که نیروهای مصری در شمال سیناء در این عملیات یک خودروی بمب گذاری شده متعلق به «عناصر تکفیری» و همچنین دو بمب آماده انفجار را در شمال صحرای سیناء کشف و ضبط کردند.


مصر از زمان برکناری محمد مُرسی اولین رئیس جمهور منتخب این کشور در کودتای نظامی تحت فرمان عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور فعلی و فرمانده نیروهای مسلح وقت در جولای ۲۰۱۳ (تابستان ۱۳۹۲) صحنه ناآرامی‌ و خشونت بوده است.


در پی برکناری مرسی، گروه انصار بیت المقدس از گروه‌های تروریستی مستقر در سیناء، با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد و نام خود را به گروه «ولایت سیناء» تغییر داد.


این گروه تروریستی طی سال‌های اخیر به دفعات نظامیان و غیرنظامیان مصری را در شمال سیناء هدف قرار داده و تاکنون صدها نفر از آنها را کشته و زخمی کرده است.


خبر دیگر از مصر اینکه ارتش مصر سه جنگنده فرانسوی از نسل چهارم «رافال» را تحویل گرفت.


ارتش مصر اعلام کرد که این سومین مرحله از تحویل جنگنده‌ رافال در چارچوب قرارادهای استراتژیک مصر و فرانسه است که شامل همکاری بین دو کشور در زمینه های تسلیحاتی و نظامی می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس