کد خبر 707894
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
بهرام قاسمی

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی روز گذشته در پایتخت سوئد، گفت: ریشه‌کنی شجره خبیثه تروریسم راهی جز اراده جدی، برخورد صادقانه و اجماع جهانی ندارد.

 به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته در پایتخت سوئد که منجر به کشته و زخمی شدن عده‌ای از شهروندان بیگناه آن کشور شد، با دولت و ملت سوئد و نیز بازماندگان این جنایت تروریستی ابراز همدردی کرد.

قاسمی اظهار داشت: در هنگامه سرخوشی برخی کشورهای غربی و عربی از تجاوز آشکار آمریکا به سوریه که در جای خود تلاشی عیان برای احیاء پیکر نیمه جان تروریست‌ها در منطقه بود، شاهد اقدام جنایتکارانه یکی از پرورش یافتگان «مکتب جمود، جنون و کشتار» در اروپا بودیم تا نشان داده شود تروریسم لجام گسیخته‌ای که برخی کشورها ابایی از تقویت آشکار و پنهان آن ندارند، چگونه همه مرزهای انسانی، عقیدتی و جغرافیایی را در می نوردد و جهان امروز را دستخوش ناامنی و بی ثباتی می‌سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر خاطرنشان کرد که ریشه‌کنی شجره خبیثه تروریسم راهی جز اراده جدی، برخورد صادقانه و اجماع جهانی ندارد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم و کشوری که طی سالیان متمادی در مبارزه با این پدیده شوم از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده است، آماده هرگونه همکاری و مشارکت در یک ساز و کار منطقه‌ای و بین‌المللی که بخواهد مصمم و به دور از سیاسی‌کاری‌های مزورانه رایج برای نابودی ترور و خشونت در جهان مبارزه کند، می‌باشد.

روز جمعه کامیونی با جمعیت عابران پیاده در مرکز شهر استکهلم پایتخت سوئد برخورد کرد که بر اثر آن ۴ نفر کشته و ۱۲ نفر هم زخمی شدند.

نخست‌وزیر سوئد، ساعتی بعد از وقوع این حمله گفت که تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که این حادثه تروریستی بوده است.

پلیس سوئد همچنین از دستگیری یک نفر در شمال استکهلم خبر داد. گفته می‌شود وی مسئولیت انجام این حمله را به عهده گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس