کد خبر 707783
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
پرچم آمریکا

کویت و قطر نیز به دنبال اعلام حمایت سه کشور حاشیه خلیج‌ فارس از حمله آمریکا به سوریه، حمایت خود از این تعرض را اعلام کردند.

 به گزارش مشرق، یک منبع مسئول در وزارت خارجه کویت حمایت این کشور از حمله آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی کویت (کونا) به نقل از این منبع مدعی شد که حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب از پایگاه مذکور صورت گرفته بود و این اقدام نیز حاصل ناتوانی جامعه جهانی به خصوص شورای امنیت در متوقف کردن فاجعه ملت سوریه است.

این منبع کویتی که اشاره‌ای به نام آن نشده است، همچنین بر ضرورت ملزم کردن همه طرف‌ها برای همکاری با تلاش‌های بین‌المللی جهت دستیابی به راهکار سیاسی با هدف بازگرداندن امنیت و ثبات به سوریه فراخواند.

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای بر حمایت از عملیات‌های نظامی آمریکا علیه اهداف نظامی سوریه تأکید کرد.

در این بیانیه با نادیده گرفتن جنایت‌های تروریست‌ها علیه مردم بی‌گناه سوریه، نظام این کشور مسئول اوضاع سوریه معرفی شده و از جامعه جهانی خواسته شده است تا به آنچه «جنایت‌های نظام سوریه» خوانده شد، پایان داده شود.

همچنین بر تلاش برای تشکیل دولت انتقالی و حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید شده است.

پیش از این نیز عربستان به عنوان نخستین کشور عربی و به دنبال آن بحرین، امارات و اردن حمایت خود از حمله آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه را اعلام کردند.

حمله به پایگاه الشعیرات به بهانه استفاده نظام سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه خان شیخون در حالی صورت گرفت که به گفته استاندار حمص این پایگاه در آزادسازی شهر تدمر از اشغال تروریست‌ها و مبارزه با داعش نقش مهمی داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس