کد خبر 707162
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
مشهد

پس لرزه‌های شدید از بامداد امروز موجب وحشت شهروندان مشهدی و هجوم آن‌ها به سمت خروجی‌های شهر و همچنین دست به دست شدن شایعات مختلف درباره پس لرزه‌های احتمالی شده است.

به گزارش مشرق، بازار شایعات درباره پس لرزه های احتمالی در حالی در مشهد داغ است که همه آن ها از سوی مسوولان تکذیب شده است. شایعاتی که از جمله آن ها می‌توان به ترک خوردن سد طرق و زلزله 7 ریشتری در شب پرالتهاب شهر اشاره کرد.

بسیاری از شهروندان مشهدی هم اکنون در خیابان های شهر در چادر یا خودروهای خود به سر می برند و نسبت به پس لرزه های احتمالی نگران هستند.

مشاهدات و گزارشات مردمی نشان می دهد پس از پس لرزه 5/4 ریشتری در ساعت 37 دقیقه بامداد امروز بسیاری از مشهدی ها به سمت خروجی های شهر هجوم بردند. جاده چناران و نیشابور ترافیک شدیدی را تجربه کرده و هم اکنون نیز در حاشیه ورودی های شهر مردم اتراق کرده اند.

هلال احمر: پیش بینی شدت پس لرزه ها به هیچ عنوان صحت ندارد

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با انتشار بیانیه ای شایعات را اینگونه تکذیب کرد: وجود شایعات پس از حوادث موضوعی است که با توجه به وقوع طبیعی پس لرزه ها شاهد انتشار گسترده برخی هشدارهای غیرکارشناسانه و پیش بینی های خاص درباره زمان و مکان یا شدت زلزله هستیم که به هیچ عنوان صحت ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیشرفت های بشری و علمی تاکنون قدرت پیش بینی وقوع زلزله را نداشته است، لذا هرگونه پیش بینی وقوع زمین لرزه در ساعت ها و روزهای پیش رو تکذیب می‌شود.

ازدحام مردم در جوار حرم مطهر رضوی

خروج مردم از منازل پس از پس لرزه شدید بامداد امروز به گونه ای است که سوله ها و سالن های ورزشی پیش بینی شهرداری مشهد پر شده است. برخی از شهروندان حرم مطهر را برای حضور انتخاب کرده اند که به این ترتیب از ساعت آغازین بامداد امروز پارکینگ های حرم مطهر رضوی نیز با تابلوی تکمیل ظرفیت از پذیرش خودروهای جدید معذور بود.

صحن ها و رواق های مضجع شریف رضوی نیز شاهد حضور خانواده های مشهدی است. از نکات قابل توجه بازار مشهد در شب ناآرام مشهد خرید و فروش چادرهای مسافرتی بود که ساعتی پیش نیز ادامه داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس