روسیه و ناتو

وزرای خارجه سوریه و روسیه در تماس تلفنی با یکدیگر هجمه‎ها علیه دولت سوریه در ارتباط با حملات شیمیایی به خان شیخون را رد کردند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه چهارشنبه ضمن تماس تلفنی با یکدیگر درباره آخرین تحولات مربوط به سوریه، اتهامات ضد سوری و حملات رسانه‎ای درباره حمله شیمیایی به «خان‎شیخون» ادلب که سوریه را هدف قرار داده است، رد کردند.


وزارت خارجه روسیه درباره تماس تلفنی ولید المعلم و سرگئی لاوروف اعلام کرد که دو طرف در راستای نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل، درباره سوریه بحث و گفت‎وگو کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه تأکید کرد، موضع مسکو در قبال «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تغییر نکرده و غیرقابل تغییر است.

این در شرایطی است که آمریکا که تا پیش از این پیش‌شرط کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت را مطرح می‌کرد، طی روزهای گذشته به نظر می‌رسید از این موضع خود عقب‌نشینی کرده است و حتی سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز این تغییر موضع را تأیید کرده بود، اما مجددا کشورهای غربی درخواست کناره‌گیری «بشار اسد» از ریاست‌جمهوری سوریه را مطرح کرده‌اند.

برخی از رسانه های معارض سوریه از دو روز پیش درباره حملات شیمیایی به ادلب علیه ارتش سوریه فضاسازی میکنند، حال آنکه این استان در اشغال تروریستها قرار دارد.

تروریست‎ها مدعی هستند که ارتش سوریه با حملات شیمیایی خود به خان شیخون در جنوب ادلب، 64 نفر را کشت و 200 نفر دیگر نیز دچار حالت خفگی شدند.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه بار دیگر به اتهام‌زنی به سوریه، ایران و روسیه پرداخت.

هیلی که در نشست شورای امنیت با موضوع سوریه صحبت می‌کرد، گفت:«اسد هیچ علاقه‌ای به صلح ندارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس