کد خبر 706937
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
مترو

پایانه متروی شهید کلاهدوز در شرق تهران طی روزهای آتی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش مشرق، پایانه شهید کلاهدوز، در منتهی الیه شرق خط 4 متروی تهران در زمینی به وسعت 16 هکتار طراحی و اجرا شده است. این پایانه، که در مجاورت ایستگاه جزیره‌ای شهید کلاهدوز قرار دارد، تاسیسات و تجهیزات تعمیر و نگهداری قطارهای مورد استفاده در خط 4 متروی تهران را در بر دارد. با بهره برداری از این پایانه، نه تنها محل مناسب جهت استقرار و پارک قطارهای خط 4 متروی تهران تامین می‌شود، همچنین سرویس دهی و انجام تعمیرات قطارهای مذکور در کوتاه ترین زمان ممکن میسر می‌شود و از این طریق، امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها نیز میسر خواهد شد.

در فاز اول بهره برداری از این پایانه، تاسیسات و تجهیزات زیر مورد بهره برداری قرار می‌گیرند:

سوله شماره 13 با مساحت 20 هزار مترمربع فضای سرپوشیده که دارای 16 خط ریلی برای پارک 20 رام قطار ساخته شده است. لازم به ذکر است که از این خطوط، 4 خط آن مجهز به چاله سرویس برای انجام تعمیرات سبک دوره ای می باشد.

ساختمان پست برق پایانه که تامین برق مورد نیاز برای پایانه و بخش شرقی خط 4 متروی تهران را بر عهده دارد.

برج مراقبت که به منظور هدایت و مدیریت حرکت و بهره برداری از قطارهای پایانه را بر عهده دارد.

رکتیفایر و LPS های پایانه که توزیع و تامین برق مورد نیاز ساختمان‌ها و ایستگاه را بر عهده دارد.

برای بهره برداری از فاز اول پایانه، 212 هزار مترمکعب عملیات خاکی، 23هزار مترمکعب بتن و 1000 تن میلگرد و آهن آلات بکار رفته است. لازم به توضیح است از مجموع 13 کیلومتر ریل طراحی شده در پایانه، 5/8 کیلومتر ریل گذاری آن انجام و اتصال بین ایستگاه شهید کلاهدوز را به سوله شماره 13 برقرار نموده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس