کد خبر 706638
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
صندق فرهنگیان

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت : حجم انحراف و فساد مالی در این صندوق بیش از 10 هزار میلیارد تومان است .

به گزارش مشرق، جبار کوچکی نژاد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت : تحقیق و تفحص از این صندوق به درخواست فرهنگیان کشور مطرح شد و نمایندگان مجلس نیز با رای بسیار بالایی با آن موافقت کردند .


وی تصریح کرد : تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از بهمن 95 آغاز شد و طبق قانون 6 ماه فرصت داریم نتیجه را به مجلس ارائه کنیم و در این مدت با دستگاههای مختلف ، سیستم قضایی و امنیتی در آموزش و پرورش ارتباطاتی برقرار کرده ایم .

کوچکی نژاد با بیان اینکه اختلاف در صندوق ذخیره فرهنگیان دو بخش است گفت : یک بخش آن مربوط به بانک سرمایه است و رقم آن همان 7 تا 8 هزار میلیارد تومان است که شاید بعضی ها بگویند معوقه است اما من می گویم هیچکدام معوقه نیست و رانت و فساد بوده است یعنی هیچ اراده ای برای بازپرداخت نبوده الا به حکم دستگاه قضایی .

وی افزود : یک بخش دیگر از این موضوع نیز به ارکان صندوق ذخیره فرهنگیان بر می گردد .

نماینده رشت تصریح کرد : صندوق ذخیره فرهنگیان حدو د49 درصد سهام بانک سرمایه را دارد و بیشترین سهامدار بانک سرمایه ، صندوق ذخیره فرهنگیان است و حجم انحراف و فساد مالی بالای 10 هزار میلیارد تومان است .

وی اظهار داشت : قاضی پرونده تعدادی از بدهکاران را احضار کرده و گفته است پول مفتی را که گرفته اید باید برگردانید و با فشار قاضی پرونده ، برخی مطالبات در حال برگشت است .

کوچکی نژاد گفت : در حال مشورت هستیم تا گزارش اولیه ای از نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه کنیم .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • تا مجازات نشوید! IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    5 0
    قاضی پرونده تعدادی از بدهکاران را احضار کرده و گفته است پول مفتی را که گرفته اید باید برگردانید!! ... تا مجازات نشوید!
  • امیر IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    6 0
    وقتی مسعولان نالایق سمتی رادر دست گیرند میشود این تازه یک مدیر با عرزه میخواد مسعولان قبلی را برکنار از خدمات دولتی کند و به زندان محکوم شود مثل مسعولان با فرهنگ کره جنوبی واقعا مرحبا به کوره ای ها انسان صادق به آنها میگن رعیس جمهورشان در زندان گریه میکونه
  • تقی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    5 0
    واقعا چه اختلاس ناچیزی ؟؟؟؟؟؟؟؟۱۱۱۱۱۱۱۱۱
  • چ IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    7 0
    از کره جنوبی یاد بگیرید !!!!!!
  • اکبر IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    4 0
    سلام واقعا از کشور هایی مثل کره یاد بگیر ید ریاست جمهور محکوم می شود و بلا فاصله به زندان هدایت می شود و در آنجا گریه می کند
  • یازهرا IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
    0 0
    چاپ کنید لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس