کد خبر 705896
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
سوریه

اکنون ۶ سال از نبرد مردم و دولت سوریه با تروریسم تکفیری می‌گذرد و راه پر پیچ و خمی در انتظار پایان بحران در این کشور است، پای حرف مردم سوریه که می‌نشینی آنچه می‌گویند جالب توجه است.

 به گزارش مشرق، سوریه آن طور که دشمنانش از شش سال پیش برای آن برنامه‌ریزی می‌کردند، فرونپاشید، جنگ ظالمانه علیه این کشور تنها به افزایش قدرت و اراده و اصرار مردم آن منجر شده است، پرچم آن با دو ستاره سبز همچنان برافراشته است، پس از آنکه تمام پرچم‌هایی که با شعارهای دروغین به نام دین و آزادی را ساقط کرد.

مردم سوریه پس از گذشت شش سال از جنگ علیه این کشور حرف خود را زدند، یک شهروند از اهالی استان دیرالزور می‌گوید : من سرباز ارتش سوریه هستم، ‌ به خوبی می‌دانم شرایط چگونه است، ما به زودی به یاری خداوند پیروز خواهیم شد، آنچه برایم مهم است، واقعیت میدانی است، نه مذاکرات، ‌آنچه برایم اهمیت دارد، سرزمین است، اینجا سرزمینمان است و ما هستیم که در آن زندگی می‌کنیم. سال ۲۰۱۷ ان شاء‌الله سال خوبی برایمان خواهد بود، خیلی جانفشانی کردیم، به یاری خداوند، تقریبا به پایان بحران رسیده‌ایم.

یک فروشنده سوری می‌گوید: به یاری خداوند، امسال سال خوبی برای ما در سوریه خواهد بود، معتقدم پیشروی ارتش سوریه در حماه، ‌حلب، غوطه دمشق و تمام استان‌ها و حومه‌های آن پیشروی سریعی است و با سال گذشته تفاوت دارد، پیشروی در سال جاری بهتر از سال‌های گذشته است و اگر پیشرویارتش نبود، هیچ نتیجه‌ای به دست نمی‌آمد.

شهروند دیگری با ابراز خوش‌بینی درباره سال جدید خاطر نشان می‌کند:‌قطعا خوش‌بینی بسیار زیادی وجود دارد و به یاری خداوند پیروزی خیلی نزدیک است. وی درباره علت خوش‌بینی خود می‌گوید : آنچه سبب خوش‌بینی‌ام شده است، پیروزی‌های فراوان ارتش ما در حلب، دمشق، حومه دمشق و درعا است، خدا را به خاطر همه این نعمت‌ها شکر می‌کنیم، این موفقیت‌ها به لطف رهبری حکیمانه کشورمان به دست آمده است، من به دکتر بشار اسد و تمام شهروندان شریف این کشور درود می‌فرستم، من حامی ارتش عربی سوریه هستم و رحمت خداوند بر شهدای این کشور.

یک بانوی دمشقی می‌گوید: به مشیت الهی، ما خوش‌بینیم، احساس می‌کنم که ملت سوریه نسبت به ابتدای بحران، آگاه‌تر شده‌اند، در ابتدا هنگامی که دخالتی از خارج صورت می‌گرفت، برخی از مردم به سمت آن کشیده شده و با آن همراه می‌شدند، ولی امروز سوری‌ها بسیار آگاه و هوشیار شده‌اند.

وی افزود مذاکراتی در خارج صورت می‌گیرد، ‌ ولی من احساس می‌کنم این مذاکرات در سطح خواسته‌های مردم اینجا نیست، چرا که مردم خواهان پایان یافتن این بحران و بازگشت به منازلشان هستند تا احساس ثبات و راحتی کنند، ‌زیرا ما خیلی رنج کشیده‌ایم.

این بانوی سوری اضافه می‌کند: امیدوارم که راهکارهای سیاسی به رهایی این مردم منجر شود، ‌ولی احساس نمی‌کنم که این مسئله از خارج صورت بگیرد، بلکه این ما هستیم که در داخل به راه حل دست خواهیم یافت نه دیگران.

شهروند دیگری که از شهر الرقه به سبب اشغال آن از سوی داعش، آواره شده است، می‌گوید: ما به خیر خوش‌بین هستیم، به یاری خداوند، امسال سال خیر و پیروزی‌ها خواهد بود، می‌بینیم که روند اوضاع به سبب پیشروی ارتش و پیروزی‌هایش به سمت بهترشدن پیش می‌رود و به یاری خداوند تمام ملت سوریه در کنار ارتش خواهد بود و من از جمله کسانی هستم که برای پیوستن به ارتش داوطلب شده‌ام.

وی افزود : قدرتی که ما در اختیار داریم، از قدرت و توانمندی ارتش سوریه و دوراندیشی رهبرمان بشار اسد است و به یاری خداوند در سال ۲۰۱۸ دیگر اثری از تروریسم در خاک سوریه نخواهد بود.

یک راننده تاکسی با ابراز خوش‌بینی می‌گوید : ما خوش بین هستیم و به یاری خدا این بحران به لطف پیروزی‌های ارتش در تمام مناطق پایان خواهد یافت.

وی افزود : کنفرانس‌ها راه‌حلی با خود به همراه نمی‌آورد، بلکه راه حل نزد مردم است، تمام تصمیماتی که در خارج درباره سوریه گرفته می‌شود، ارتباطی با سوریه ندارد، بلکه آن چیزی که مردم می‌خواهد، در صحنه عملی و میدانی خواهد بود.

این راننده سوری تاکید می‌کند: سوریه اکنون پس از شش سال، قوی‌تر شده است و این قدرت ناشی از ایستادگی و مقاومت مردم و ارتش در هر مکان است، هر قدر مقاومت و ایستادگی کردیم، به همان اندازه قوی‌تر شده‌ایم.

یک بانوی سوری هم می‌گوید: درباره حادثه اخیر که دمشق با آن روبرو شد(نبرد جوبر و قابون)، این اولین بحران و آخرین آن هم نخواهد بود، معتقدم تروریست‌ها همچنان برای ورود به دمشق تلاش می‌کنند، ولی ما همچنان استوار و ایستاده‌ایم و در شهرمان باقی می‌مانیم، هیچ خانواده‌ سوری وجود ندارد که شهید یا مجروحی تقدیم نکرده باشد ولی ما همچنان مقاومت خواهیم کرد و خوش‌بین هستیم، علت خوش‌بینی ما، قطعا ارتش است، همه ما به ارتش اعتماد داریم و به آن افتخار می‌کنیم، دومین عامل خوش‌بینی من، این است که این سرزمین مقدس است و به یاری خداوند هیچ خدشه‌ای به آن نخواهد رسید.

وی می‌افزاید: مذاکرات نزد ما در سوریه و در صحنه میدانی است که ارتش در حال کسب دستاورد است، تروریست‌ها در سال گذشته شکست خوردند، حلب آزاد شد و ما نقاطی را در دمشق و حومه آن بازپس می‌گیریم، القابون و جوبر نیز به یاری خداوند به آغوش وطن بازخواهند گشت.

دانشجویان دانشگاه‌های سوریه نیز درباره پایان قریب الوقوع بحران کشورشان ابراز خوش بینی و تاکید می‌کنند اراده مردم بر جنگ پیروز شده و آنها مسیر آموزشی خود را با وجود تمام مشکلات و دشواری‌ها تکمیل خواهند کرد.

«سیما یوسف» دختر دانشجویی است که می‌گوید: من قطعا خوش‌بینم، اگر سوریه ۲۰۱۱ را با سوریه سال جاری(۲۰۱۷) مقاسیه کنیم، به تفاوت‌های زیادش پی می‌بریم، علت آن پیروزی‌های ارتش سوریه و  اراده قوی ملت سوریه است، اگر به بازارها برویم، به نظر می‌رسد که گویی جنگی وجود ندارد، با وجود گذشت شش سال از جنگ، امنیت همچنان وجود دارد.

وی می‌افزاید : در ابتدا ما از تکمیل تحصیلات خود احساس ترس داشتیم، چرا که تروریست‌ها مدارس و موسسات آموزشی را هدف قرار می‌دادند، ولی پس از گذشت شش سال از جنگ، تصمیم گرفتیم با تمام دشواری‌ها و چالش‌ها مقابله کنیم و به جهان نشان دهیم که ملت سوریه کیست و اراده‌اش چگونه است، ما از چیزی نمی‌ترسیم و احساس خوش‌بینی داریم، پیروزی قریب‌الوقوع است به یاری خداوند.

یک دانشجوی پاکستانی مقیم سوریه هم که در دانشگاه‌ دمشق تحصیل می‌کند، می‌گوید: من قاسم حسین از کشور پاکستان هستم، سال ۲۰۱۱ زمانی که در حال تحصیل دوران پیش از دانشگاه بودم، همه منطقه شاهد درگیری و شلیک خمپاره بود و صداهای گلوله همه جا را پر کرده بود، ولی اکنون وضعیت کاملا فرق کرده است، چرا که امنیت دمشق، پایتخت، و حومه آن تامین شده است و ارتش سوریه همچنان در حال پیشروی بوده و مناطق را یکی پس از درگیری بازپس می‌گیرد به همین سبب وضعیت آموزشی هم به شکل گسترده‌ای تغییر کرده است.

شش سال جنگ نتوانست به اراده مردم سوریه خدشه‌ای وارد کند و ضربه بزند، کسانی که مطمئن هستند که کشورشان از این تونل تاریک خارج خواهد شد و به زودی بحران پایان خواهد یافت، اطمینان و اعتماد مردم سوریه برگرفته از جانفشانی و فدکاری ارتش و پیروزی‌هایی است که در جای جای کشور کسب می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    1 0
    آمریکا در سوریه شکست خورده و ان شاالله همه طرح های آمریکا در منطقه شکست میخورده به برکت جمهوری اسلامی(انقلاب اسلامی)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس