کد خبر 705726
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
سامانه موشکی

رژیم صهیونیستی از عملیاتی شدن سامانه پدافند موشکی جدید با نام «فلاخن داوود» خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود اعلام کرد که سامانه موشکی جدید «فلاخن داوود» (David's Sliing)  امروز (یکشنبه) عملیاتی شد.

این سامانه پدافند موشکی که به ادعای صهیونیست‌ها قابلیت رهگیری و هدف قراردادن موشک‌های میان‌برد در فاصله 40 تا 300 کیلومتری را دارد، امروز طی یک مراسم رسمی در قدس اشغالی عملیاتی شد.

خبرنگار «جروزالم پست» از محل مراسم گزارش داد که هنگام سخنرانی فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و زمان اعلام فرمان عملیاتی شدن سامانه، برق تمام منطقه قطع شده بود.

«فلاخن داوود» بعنوان لایه میانی سپر دفاع موشکی رژیم صهیونیستی وارد خط وظیفه خواهد شد که به اذعان خود صهیونیست‌ها، دلیل اصلی عملیاتی کردن آن (علی‌رغم طی نکردن تمام آزمایشات و ناقص بودن برخی سیستم‌ها) تهدید جنبش مقاومت «حزب‌الله» به هدف قرار دادن ذخایر آمونیاک در بندر «حیفا» - در صورت آغاز جنگی جدید با لبنان - بوده است.

لایه زیرین سپر موشکی رژیم صهیونیستی سامانه «گنبد آهنین» (Iron Dome) است که برای هدف قرار دادن موشک‌های کوتاه‌برد در فواصل کم طراحی شده است. البته این سامانه در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، چندان درخششی در مقابله با موشک‌های «حماس» نداشت.

لایه بَرین سپر موشکی رژیم صهیونیستی نیز سامانه «پیکان» (Arrow) می‌باشد که به‌منظور مقابله با موشک‌های دور برد و بالستیک مستقر شده است. با اینکه پیکان از سال 2000 وارد پدافند هوایی رژیم جعلی اسرائیل شده اما اولین پرتاب موفق آن به اذعان خود صهیونیست‌ها چند هفته پیش بود که یک موشک ضد هوایی سوریه را هدف قرار داد.

سامانه پیکان 2 و 3 که اکنون در خط مقدم سپر موشکی رژیم صهیونیستی هستند، در بیشتر آزمایشات خود شکست خورده‌اند. همچنین در سال 2006 و جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان نیز توفیقی در برابر موشک‌های مقاومت نداشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • قریشی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
    14 16
    قطعا اینهم یک حربه تبلیغاتی توخالیه . به امید خداوند که هیچوقت شکی در تحقق وعده هایش نبوده این اسباب بازی جدید هم همانند گنبد کاغذی قبلی در برابر موشکهای حزب الله و حماس به زانو درخواهد آمد .
  • حتم IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
    11 3
    فک نکنم دروغ باشد...توانایی ساخت این سیستم را دارد
    • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
      6 2
      فقط خودشون که نیستن. کلی شرکت معتبر امریکای بهشون کمک کرده.
  • پارسی IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
    13 2
    با وجود دشمنی ما با اسراییل باید به کیفیت بالای تسلیحات اسراییلی اذعان کرد و رقم بالای صادرات اونکشور حتی به کشورهای غربی تسلیحات اون رژیمه.
  • مسعود IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    1 1
    ایران هم اس 300 عملیاتی کرد و داره رو باور 373 کار می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس