جلیلی

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر با «آزاد» کردن منطقه فتح‌المبین احساس افتخار و غرور می‌کنیم و دیگر کسی جرات نمیکند.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی ضمن بازدید از منطقه عملیاتی فتح المبین گفت: اگر روزگاری جوانانی مانند شهید حسن باقری نقشه منطقه را در اهواز وجب به وجب بررسی و برای آزادی آن برنامه‌ریزی کردند امروز نیز جوانان ما باید برای آباد کردن این منطقه وجب به وجب برنامه‌ریزی کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این منطقه به خاطر قرار گرفتن در مدار 32 درجه و برخورداری از آب کافی به لحاظ جغرافیایی منطقه خاص و کم نظیری در کشور است و به همین دلیل میتواند تبدیل به قطب آبادانی در منطقه شود لذا دولت باید توجه بیشتری برای استفاده از این قابلیت داشته باشد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: تنها نفت نیست که آن را نباید خام فروشی کرد بلکه محصولات کشاورزی را نیز نباید خام فروخت و با ایجاد صنایع تبدیلی و توجه به صادرات باید اشتغال حداکثری ایجاد شود. امروز با توجه به وجود همه شرایط مناسب در این منطقه در زمینه کشاورزی و صنایع مربوط و نفت و گاز و امکان صادرات به ویژه به عراق بیکاری در منطقه هیچ توجیهی ندارد بلکه اینجا باید به مکانی تبدیل شود که دیگران را نیز برای اشتغال جذب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس