نیکی هالی

پس از آنکه وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که سرنوشت بشار اسد را باید مردم سوریه تعیین کنند نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت که واشنگتن دیگر تمایلی به برکناری اسد از قدرت ندارد.

به گزارش مشرق، "نیکی هالی" نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه دولت جدید آمریکا در حال تغییر اولویت‌هایش در سوریه است، گفت واشنگتن دیگر تمایلی به برکناری بشار الاسد، رئیس‌جمهور سوریه، ندارد.

وی روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: «اولویت ما دیگر تمرکز بر برکناری اسد نیست.»

هالی عنوان کرد: «ما مسلماً نمی‌توانیم به مانند دولت پیشین بر اسد تمرکز کنیم. آیا فکر می‌کنیم وی مانع است؟ بله؛ آیا ما می‌خواهیم بنشینیم و بر برکناری وی تمرکز کنیم؟ نه.»

وی گفت: «اولویت ما بر این متمرکز شده است که چگونه می‌توان امور را به پیش برد و با چه کسی می‌توان کار کرد تا تغییر واقعی برای مردم سوریه حاصل شود.»

رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ آمریکا، نیز پیش‌تر گفته بود مردم سوریه باید دربارۀ سرنوشت اسد تصمیم‌گیری کنند.

تیلرسون در نشست خبری مشترک با مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجۀ ترکیه، در آنکارا گفت: «فکر می‌کنم تصمیم دربارۀ وضعیت اسد باید از سوی مردم سوریه اتخاذ شود.»

اظهارات تیلرسون و هالی نشان‌دهندۀ تغییر سیاست دولت آمریکا در مقایسه با سیاست‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین، در قبال سوریه است. اوباما بارها تأکید کرده بود: «اسد باید برود.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در اولین مصاحبۀ خود پس از پیروزی در انتخابات 8 نوامبر گفته بود آمریکا باید با گروه تروریستی داعش مبارزه و حملات به دولت اسد را متوقف کند.

ترامپ همچنین از سیاست اوباما به‌منظور ایجاد «گروه‌های معارض میانه‌روی سوری» برای مبارزه علیه دولت اسد انتقاد کرده و گفته بود وی به دنبال رویه‌ای مشترک با روسیه برای حل‌وفصل مناقشۀ سوریه است.

سوریه از مارس 2011 صحنۀ جنگ و ناآرامی است؛ جنگ سوریه تاکنون بیش از 470 هزار کشته برجای گذاشته و بیش از نیمی از جمعیت 23 میلیون نفری این کشور عربی در داخل یا خارج از مرزهای سوریه آواره شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک ایرانی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    0 0
    اینو که محور مقاومت 6 سال است که می گوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس