گوترش

دبیرکل سازمان ملل موافقت کابینه رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک جدید در کرانه اشغالی باختری را که به اتفاق آرای اعضای کابینه انجام شده، محکوم کرده است.

به گزارش مشرق، موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با ساخت یک شهرک‌ جدید در کرانه اشغال‌شده باختری، واکنش دبیرکل سازمان ملل را به دنبال داشته است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تقریباً 20 سال گذشته به اتفاق آراء با ساخت یک شهرک جدید در کرانه باختری موافقت کرد.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با احداث واحدهای جدید مسکونی در نزدیکی شهرک «سیلو» در شمال کرانه باختری موافقت کرده است. قرار است خانواده‌های شهرک‌نشین‌هایی که قبلاً در شهرک «امونا» سکونت داشته‌اند به این واحدهای جدید منتقل شوند.

شهرک امونا که در سال 1997 در املاک شخصی فلسطینی‌ها در شرق شهر رام‌الله در کرانه باختری ساخته شد چند ماه پیش تخلیه شده است.

در سال 2006 میلادی، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور حکمی این شهرک را غیرقانونی دانست و دستور تخریب آن را صادر کرده بود.

دستور جدید شهرک جدید در کرانه باختری در حالی صادر شده که اکثر کشورهای دنیا شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌هایی که این رژیم بعد از جنگ سال 1967  غصب کرده را محکوم و آن را غیرقانونی توصیف کرده‌اند.

آخرین باری که رژیم صهیونیستی اقدام به احداث شهرک‌های جدید در کرانه باختری کرد به سال 1999 برمی‌گردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس