صدیقی

امام‌جمعه موقت تهران گفت: بهار روح و معنویت انسان‌ها در ماه رجب آغاز می‌شود و برای این تحول نیاز است در دعاها سیروتفکر کافی داشته باشیم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم شب لیله‌ الرغائب که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: بهار روح و معنویت انسان‌ها در ماه رجب آغاز می‌شود و برای این تحول نیاز است در دعاها سیروتفکر کافی داشته باشیم.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به کلام امام علی(ع) افزود: انسان‌ها برای اینکه درمسیرهدایت قرار بگیرند نیازمند توفیق و توجه خداوند هستند و توبه گام اول این توفیق است.

وی اولین رکن توبه را ندامت دانست و گفت: رسیدن به این اصل که انسان دچار اشتباه و خطا بوده است و ابراز پشیمانی کند و درراه اصلاح نفس قدم بردارد نشانه ندامت انسان‌ها است.

آیت‌الله صدیقی با هشدار به جوانان برای بهره بردن از فرصت‌های جوانی خاطرنشان کرد: در برخورد با فرصت‌ها باید اراده و عزم برای استفاده از این فرصت داشته باشید و بدانید هدر دادن فرصت‌ها نوعی استهزاء خداوند و نعمت حیات است.

امام‌جمعه موقت تهران ارتباط با امام عصر را در چنین مناسبت‌های دینی فرصتی برای تزکیه نفس دانست و تصریح کرد:  جوانان باید از این ارتباط برای ارتقاء معرفت دینی خود مدد بجویند و باید در این راه از توسل غافل نشوند.

وی تنها راه توبه واقعی را ارتباط صحیح با سرچشمه وحی معرفی و بیان کرد: حضرت رسول(ص) و فرزندان مطهر ایشان تنها راه رسیدن به حقیقت کامل است و ما باید  به این واقعیت ایمان بیاوریم.

آیت‌الله صدیقی ماه رجب ،شعبان و رمضان را بهار دل خواند و افزود: نباید از این فرصت  پیش رو غافل شویم و این سه شب، لیلة الرغائب،لیلة الرحمه و لیلة القدر در این سه ماه بهترین شب‌ها برای رسیدن رضایت حق‌تعالی است.

وی درک شب لیلة الرغائب را دروازه ورود به شب لیلة الرحمه و لیلة القدر دانست و گفت: باید برای درک بهتر شب‌های لیلة الرحمه و لیلة القدر معرفت و درجه اهمیت استغفار را درک کرده و برای داشتن یک توبه نصوح از ذکر استغفار و روزه این ماه غافل نشویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس