کد خبر 704665
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
داماد ترامپ

داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در حالی خود را برای رویارویی با کمیته اطلاعاتی سنا آماده می کند که اسنادی مبنی بر رابطه وی با یکی از بانک های مشمول تحریم روسیه نیز فاش شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یکی از کمیته های تحقیقاتی مجلس سنا آمریکا قرار است «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را پیرامون رابطه احتمالی با روسیه، مورد بازخواست قرار دهد.

این در حالی است که کاخ سفید می گوید کوشنر به میل خود و به صورت داوطلبانه حاضر به پاسخگویی به کمیته اطلاعاتی مجلس سنا شده است.

این تحقیقات با هدف رسیدگی به اتهام مداخله روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا انجام می گیرد. ادعا می شود مسکو با هدف به قدرت رساندن نامزد جمهوریخواه، ستادهای انتخاباتی و نهادهای وابسته به حزب دموکرات را مورد حمله سایبری قرار داده است.

این در حالی است که دیروز دوشنبه یکی از بانک های روسیه که مشمول تحریم های غرب است، از ملاقات مدیران اجرایی خود با اعضای تیم ترامپ از جمله کوشنر خبر داد.

با این حال، مشخص نیست که این دیدارها در چه بازه زمانی اتفاق افتاده است.

گفتنی است کوشنر پیشتر دیدار با سفیر روسیه در آمریکا را که در ماه دسامبر اتفاق افتاه بود، مورد تایید قرار داد حال آنکه ملاقات با مقامات «ونش اکونوم بانک» موضوع تازه ای است که از دیروز مطرح شده است.

به گفته ونش اکونوم بانک، دیدار با نمایندگان نهادهای مالی اروپا، آسیا و آمریکا در راستای تعیین راهبرد جدید این بانک روسی صورت گرفته است.

کوشنر تا کنون به این موضوع واکنش نشان نداده است.

وی در حالی با اعضای کمیته اطلاعات سنا روبرو می شود که تا کنون شایعات در خصوص همکاری تیم انتخاباتی ترامپ با دولت مسکو به قربانی شدن یکی از اعضای دولت تازه کار واشنگتن منجر شده است.

«مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید به دلیل اتهاماتی مبنی بر رایزنی با دیپلمات های روس برای رفع تحریم های مسکو، از سمت خود کناره گیری کرد.

بعدها اتهامات مشابهی علیه «جف سشنز» وزیر دادگستری دولت ترامپ مطرح شد حال آنکه وی به شرط همکاری با کنگره در تحقیق پیرامون مداخلات روسیه، از این مخمصه رهایی یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس