سیل جازموریان

از نیروهای امدادی سیل جازموریان خبر می‌رسد که عملیات کمک‌رسانی به مردمِ تَکُل‌حسن، به‌دلیل آب‌گرفتگی و نداشتنِ ماشین‌آلات سنگین متوقف شده است.

به گزارش مشرق، نیروهای مردمی و قرارگاه میثم که دیشب را یکسره به‌سمتِ منطقۀ بحرانیِ «کَرکَک» (از بخش‌ها تکل‌حسن) رفته بودند، اعلام کرده‌اند ادامۀ پیش‌روی به این شکل امکان‌پذیر نیست و مشغول برگشت به‌سمت منطقۀ «سیار» هستند.ابرهای باران‌زا امروز متراکم‌تر از دیروز هستند و احتمال شروع بارندگی زیاد است.

جمعیتِ تقریبیِ مردمی که در کرکک اسیر شده‌اند، بین 10 تا 15 خانوار تخمین زده شده است. با توجه به خانواده‌های پرجمعیتِ این منطقه، حدود 100 نفر در این نقطه گرفتار شده‌اند.

از ابتدای شروع بحران از هفت روز گذشته، هیچ‌گونه مواد غذایی و سایر اقلام امدادی به این مردم نرسیده است. این منطقه یکسره در محاصرۀ آب قرار دارد.

ماشین‌های قراگاه میثم سپاه شهرستان رودبار، تا حدود 5 کیلومتری منطقه رسیده‌اند، اما پیش‌روی بیش از آن امکان‌پذیر نیست. ماشین‌های سنگین نظیر تراکتور و لودر در اختیارِ قرارگاه سازندگی سپاه قرار دارد که با گزارش ستاد مدیریت بحران مبنی‌بر نجاتِ جان همۀ مردم گرفتار و اعلامِ «پایان موفقیت‌آمیز عملیاتِ امداد»، این ماشین‌آلات به درون سولۀ انبار این قرارگاه کشیده شده و در اختیار مردم و نیروهای دیگر قرار ندارد.

نیروهای مردمی و قرارگاه میثم درحالِ برگشت به‌سمت سیار، از حضور چند خانوار دیگر در موقعیتِ شمالِ خود مطلع می‌شوند که تاکنون هیچ اطلاعی از حضور آن‌ها در دست نبوده است. به این منطقه نیز دسترسی وجود ندارد.

یکی از اعضای تیم پروازی هلی‌کوپتری که دیروز برای امدادرسانی به مردم منطقه اعزام شده بود، دیروز گفته بود مأموریت ما هنوز تمام نشده و فردا (دوشنبه) برای اتمام کمک‌رسانی پرواز خواهیم داشت. مدیرعامل هلال احمر نیز تأیید کرده بود که «به‌شرط بحرانی‌بودنِ اوضاع» عملیات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که بارش‌ها آغاز شده و شدتِ آن به‌گونه‌ای است که هرگونه عملیات امداد را متوقف کرده است. گروه‌های مردمی و نیروهای قرارگاه میثم درحال برگشت به‌سمت منطقۀ «سیار» هستند. با وجود بارش‌های سیل‌آسا، خودِ این نیروها نیز در خطر هستند.

بنابر این گزارش، طبق اطلاعات میدانی، دو گروه از مردم و نیروهای قرارگاه میثم در جاز مشغول عملیات هستند:

یکی از آن‌ها که دیشب به منطقۀ «سیار» رسیده بودند، مردمِ گرفتار در آن‌جا را به‌سمتِ منطقۀ امن در تکل‌حسن حرکت داده‌اند. از این گروه خبر رسیده که ارتفاع آب بالا آمده و در مسیر برگشت به مشکل برخورده‌اند و شاید مجبور بشوند به سیار برگردند. از تصمین نهایی این گروه هنوز اطلاعی وجود ندارد.

گروه دوم، از سیار به‌سمتِ کرکک حرکت کرده بودند، اما آن‌ها هم باوجودِ رسیدن به حدود 10 کیلومتریِ کرکک اعلام کرده بودند که ارتفاع آب بالا آمده و امکان پیش‌روی وجود ندارد. این گروه به‌سمتِ سیار مراجعت کرد، اما از رسیدنِ آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

در حال حاضر به‌دلیل شرایط جوی نامناسب، هیچ‌گونه تماس تلفنی با این دو گروه ممکن نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس