عباس ترابیان

فیفا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد مدارک ایران جهت گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال مورد تائید بوده است.

به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال با همکاری همه جانبه نهادهای دولتی تا قبل از اتمام مهلت فیفا، مدارک درخواست میزبانی جام جهانی فوتسال 2020 را به سوییس ارسال کرد. مدارکی که به امضای وزرای دولت و بسیاری از نهاد همچون سازمان گمرک، بانک مرکزی و نیروی انتظامی رسیده بود هشتم دی 1395 به فیفا ارسال شد و به گفته عباس ترابیان مورد تائید قرار گرفته است.


عباس ترابیان دراین باره اظهار کرد: فیفا طی نامه ای که به امضای "بوبان" معاون دبیرکل رسیده است، به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده مدارک ایران مورد تایید قرار گرفته و هیچ نقصی نداشته است.


وی افزود: فیفا همچنین در این نامه شاره کرده که تصمیم نهایی در خصوص اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ در جلسه شورای فیفا در روزهای ۲۸ و ۲۹ سپتامبر(۶ و ۷ مهر) اتخاذ خواهد شد.


رئیس کمیته فنی فوتسال همچنین راجع به معیارهای فیفا برای اعطای میزبانی جام جهانی عنوان کرد: چند معیار اساسی در اولویت قرار دارد. اولین آن، سوابق فوتسال در آن کشور و سخت افزارهایش است. نیوزلند که علاقه‌مندی زیادی به گرفتن میزبانی جام جهانی دارد، سابقه فوتسالی نداشته و ممکن است فیفا از این جهت ایراد بگیرد. استرالیا، یکی دیگر از کشورهای مطرح نیز هنوز لیگ حرفه ای به آن شکل ندارد و دادن میزبانی به استرالیا نیز تا حدودی غیر ممکن است.


وی در ادامه در خصوص سایر معیارها بیان کرد: فیفا به دنبال این است تا کشوری که میزبانی را به عهده می گیرد از بیشترین امکانات در کمترین شهر برخوردار باشد. به عنوان مثال کلمبیا جام جهانی را در ۵ شهر برگزار کرد اما بهتر بود یک شهر میزبانی را به عهده می گرفت و آن شهر نیز از تمامی امکانات برخوردار بود. از همین رو فیفا برای برگزاری جام جهانی کشورها را ملزم کرده در هر شهر ۳ استادیوم برای بازی های رسمی و سه سالن تمرینی داشته باشند. همچنین هر سالن باید ۴ رختکن داشته باشد و نوع کفپوش سالن ها نیز بسیار برای آن ها مهم است. جزئیات بسیار زیادی در بررسی‌های فیفا وجود دارد؛ از دوش آب سرد و گرم گرفته تا جایگاه خبرنگاران و اینترنت سالن. آنها اسکوربرد را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند، جایگاه دوربین ها، اتاق دوپینگ و داوران باید کاملاً مجهز باشد. بعد از این ها، سراغ هتل ها می روند؛ باید فاصله هتل تا محل تمرین، بازی و فرودگاه بیشتر از یک فاصله مشخص نباشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس