نقشه میدانی استان حمص

با باز پس گیری مناطق السخنه و آراک، ارتش سوریه یک گام دیگر به استان دیرالزور نزدیک تر می شوند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان حمص حاکیست، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مواضع خود را در حومه شهر تدمر تثبیت کرده اند.

در حال حاضر امنیت شهر تدمر با پاکسازی مناطق حومه، تامین شده و نیروهای سوری به 3.5 کیلومتری منطقه راهبردی آراک رسیده اند.

نیروهای سوری و مقاومت همچنین پس از تثبیت مواضع در سیلوهای شرق تدمر عملیاتی را برای پاکسازی منطقه و ارتفاع «التلیل» آغاز کردند..

اگرچه نیروهای سوری و مقاومت با پیشروی های قابل ملاحظه به 32 کیلومتری منطقه مهم السخنه رسیدند اما به نظر می رسد با شعله ور شدن درگیری ها در شمال استان حماه، عملیات به طور موقت در این محور متوقف شده است.

مناطق راهبردی و نفت خیز السخنه و آراک در شرق استان حمص نقطه اتصال سه استان «دیرالزور، حمص و حماه» به شمار می آید و در گذشته تروریست های داعش نفت را از این مناطق به کشور ترکیه منتقل می کردند که با قطع ارتباط آنان در شرق استان حلب دیگر امکان غارت نفت و فروش به ترکیه وجود ندارد.

با باز پس گیری مناطق السخنه و آراک، ارتش سوریه یک گام دیگر به استان دیرالزور نزدیک تر می شوند و می توان این مسئله را مقدمه شکست محاصره نیروهای سوری در شهر دیرالزور محسوب کرد.

از سویی دیگر، با تثبیت مواضع ارتش در حومه شرقی استان حمص، ضرورت پاکسازی مناطق حومه از جمله ارتفاعات و میدان های نفتی شهر تدمر بیشتر از قبل احساس می شود.

در نقشه ذیل آخرین تحولات میدانی در شرق استان حمص را مشاهده می کنید:

برای دیدن نقشه در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    7 5
    مشکل بزرگ مقاومت ، کمتر بودن نیروهاست بدتر اینه که همین نیروها هم پخش هستند و این دلیلش فقط 1 مطلب مهم بوده : نیامدیم گره ها را دانه دانه بصورت نهایی و بی بازگشت باز کنیم مثلا : در شمال حمص شاهد مناطق آلوده تلبیسه ، رستن ، حوله و ... هستیم که بزرگراه حمص حما را بسته اند ، همین گره 2 انگیزه بسیار بزرگ یکی به داعش داده یکی به النصره : داعش در شرق حمص می خواد به این مناطق محاصره شده برسه تا هم ارتباط زمینی شمال جنوب مقاومت را قطع کند هم راهی به شمال لبنان و مناطق تکفیری نشین و نهایت مدیترانه باز کند تا بشود بزرگراه نقل و انتقال نیرو ، مهمات و ... نتیجه اینکه تدمر ، تی 4 ، قریتین و شرق حمص را بی امان می کوبد چون انگیزه و هدف بزرگ دارد . النصره انگیزه بزرگی داره که حما رو تصرف کنه و به مناطق محاصره شمال حمص برسد در نتیجه ارتباط زمینی حلب با جنوب کلا قطع خواهد شد ، حالا می توننن حلب رو بکوبن ، این انگیزه بزرگ مناطق تحت آشتی مثل وعر را هم آرام نمی گذارد . سوال : چرا دائما معلول ها را به توپ می بندیم و علت ها را کار نداریم ؟؟؟؟ چرا تلبیسه ، رستن ، حوله و ... را یکسره نمی کنیم که انگیزه حرامزاده ها بمیرد یک گره بصورت نهایی باز شود ؟؟؟؟!!!! باز در دمشق می بینیم که : برزه ، قابون ، جوبر ، حرستا و ... زیر آتش می گیریم عده ایی را هلاک می کنیم عده ایی فرار می کنند و باقیمانده ها مصالحه می کنند باز 2 ماه نشده می زنن زیرش ، دوباره جنگ !!! چون معلول ها را می زنیم یعنی قشنگ رو تردمیل می دوییم !!!! علت دوماست سر مار را باید له کنیم تن از کار می افتد ! برزه و جوبر و قابون و ... در غرب و نشابیه و مرج السلطان در شرق و جنوب شرق ریف و ... باید زیر آتش حملات فریب و ایذایی باشد و نه حمله اصلی !!! و حمله بزرگ اصلی از سمت تل کردی و شمال ، سریعا کار دوما را یکسره کند ، پشت بندش کل ریف شرقی دونه دونه می افته دست مقاومت . گره و علت دوماست . الان بهترین کار اینه که مقاومت فرودگاه تی 3 و آراک را باز پس گرفته و در همین 180 کیلومتری دیرالزور بماند و شروع کند به حفر خندق های عریض و موانع بزرگ و مسلح کردن زمین برای تاب اوردن مقابل حمله بزرگ داعش به این مناطق ، همون جا تثبیت کنن برن تجمیع نیرو کنند گره ها و علت ها را باز کنند .
    • علی طاهری لسکوکلایه IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
      3 6
      اقا دمت گرم حاجی یه تنه دخل تکفیریارو اوردی ...از اطلاعاتت کاملا ممنونیم...نقشتم رو کاغذ کاملا عملیاتیه اما نمیدونم این کفتارارو از نزدیک دیدی یا نه مردونه دل و جرعت و مهارتشون از ما بیشتر نباشه کمتر نیست..این ناکسا حتی تو زندانم کری میخونن و تو روی ما به نظام توهین میکنن اما رافت اسلامی نمیزاره کلک اینارو بکنیم
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    7 4
    ارتش سوریه بحمدالله ارتش قدرت داری و چغری است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس