به گزارش مشرق ،شب گذشته 29 شهريور، نشست جمعيت واعظين ولايي کشور با حضور محمدعلي رامين(معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد) برگزار شد.
به نوشته ايلنا ، رامين در اين نشست گفت: چند وقت پيش يک سيدي همراه مجله همشهري جوان در سطح کشور به طور گسترده پخش شد که در مورد امام موسي صدر است.
وي افزود: در سرودي که در اين سيدي پخش ميشود، بر روي جمله «در محفل ما رندي نيست» تصوير امام خميني (ره) نشان داده ميشود. بدين منظور که يعني ديگر رندي نيست که داد ما را از بيدادگران بستاند و در هنگام خوانده شدن کلمه «بيدادگران» عکس و تصوير احمدينژاد را نشان ميدهد که سرهنگ قذافي عامل ربايش امام موسي صدر را به آغوش ميکشد. اگر اين تصوير را يک دادگاه يا يک مسلمان ببيند و پيگيري نکند، نميدانم فرداي قيامت چه ميخواهد جواب دهد.
وي در بخش ديگر صحبتهايش ادامه داد: طبق اصل 57 قانون اساسي؛ سران سه قوه زير نظر مقام امامت ولايت مطلقه فقيد هستند اما گويا اين اصل نوشته نشده است چون ما شان ولايت فقيه را امروز ناديده ميگيريم.
رامين بيان کرد: من باتوجه به انديشه امام خميني(ره) براي ولايت فقيه چهار شان نام ميبرم.
نازلترين آن چهار تا مقام رهبري براي جمهوري اسلامي ايران است. شان بالاتر از اين مرجعيت شيعيان جهان است که پيروان امام زمان در زمان خودش را منسجم و متحد کند و نگذارد شيعيان به دست اشرار پراکنده شوند.
وي افزود: شان ديگر اين است که وليفقيه طبق قانون اساسي و طبق سوگندي که نمايندگان مجلس خبرگان رهبري ميخورند؛ براي يافتن امام امت اسلامي است نه به عنوان رهبر ملت ايران.
وي به اصول اوليه قانون اساسي ايران اشاره کرد و گفت: ما اگر قانون اساسي را مرور کنيم در مقدمه اين قانون آمده است: نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي است بر پايه امامت ولايتفقيه و اگر کسي وليفقيه را قبول نداشته باشد، يعني نظام و قانون را قبول ندارد.
وي بالاترين شان امامت را از ديدگاه امام خميني (ره)، حجت خدا بودن بر روي زمين دانست و خاطرنشان کرد: ما از طريق امام امت به خدا دسترسي داريم و ايشان حجت خدا بر روي زمين است.
وي نداشتن ظرفيت جامعه بشري براي پذيرش ظهور امام غايب را يکي از دلايل در غيبت بودن ايشان برشمرد و گفت: اگر بشريت امروز ظرفيت پذيرش امام غايب را داشت، خداوند از ظاهر کردن او دريغ نميکرد. البته وليفقيه در جامعه وجود دارد تا جامعه بشري را به صورت پلکاني به سمت داشتن ظرفيت براي پذيرش امام غايب حرکت دهند.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد با اظهار تاسف از اينکه بحث ولايتفقيه در ميان ما يک بحث غيب است، ادامه داد: امروزه شخص امام خامنهاي، ما را مديريت ميکند و از بلاها دور نگه ميدارد.
متاسفانه مباني ولايتفقيه را از ما گرفتهاند و ما جايگاه امامت و مرجعيت ايشان را رها کردهايم.
وي اين توطئه را بازي انگليسيها دانست و بيان کرد: امروزه هر تلاشي ميکنيم به در بسته ميخوريم زيرا ما استراتژي انگليسيها و صهيونيستها را پذيرفتهايم و بحث و شاکله امام و امت را رها کرده و ملت و دولت را پذيرفتهايم.
وي با طرح اين مسئله که ما بايد براي اداره جهان طرحي نو داشته باشيم، به روايتي از امام رضا(ع) درمورد علائم امام وقت اشاره کرد و گفت: در اين روايت 35 علامت براي امام برشمرده شده است که حدود 20 ويژگي خاص معصوم است ولاغير. حدود پنج علامت مشترک بين معصوم و اولياءالله است، اما حدود ده ويژگي نيز وجود دارد که ميتواند به هر نسبتي در هر روزگاري جاري و ساري باشد و من ميخواهم اينجا براساس فطرت بشر اين ويژگيها را ترجمه کنم.
رامين گفت: اين علامات و ويژگيها که به «لامام علاماتون» مشهور هستند عبارتند از: داناترين و عالمترين انسان جامعه، حکيمترين و فرزانهترين فرد جامعه، باتقواترين و منسجمترين انسان، صبورترين فرد جامعه، شجاعترين فرد جامعه، متواضعترين فرد جامعه، سخاوتمندترين فرد جامعه و پاکترين فرد جامعه.
وي خاطرنشان کرد: اگر همين هشت ويژگي را با عنوان ويژگيهاي يک امام و رهبر جامالشرايط به کل جوامع بشري تسري دهيم و آن را به تمام جوامع منتقل کنيم در حقيقت ميتوانيم 192 رهبر با اين ويژگيها انتخاب نمائيم و آنها را به جاي رهبراني که هماکنون در جهان هستند و همگي فاسد و طاغوتي، مستکبر هستند؛ جايگزين کنيم.
وي افزود: اين 192 رهبري که با ويژگيهايي که عرض کردم نيز ميتوانند در ميان خود امام خود را پيدا کنند و بدين ترتيب سيستمي طراحي ميشود که جهان را گام به گام رشد داده و کمکم ظرفيت ظهور امام زمان را پيدا ميکنند.
رامين بيان کرد: ولايتفقيه دست امام زمان است که بايد بر سر همه دنيا کشيده شود و جهان را نجات دهند. اگر ما منتظريم که جهان به همين شکل که هماکنون اداره ميشود، اداره شود و از طرفي منتظر ظهور امام زمان باشيم، بايد بگويم که خيلي بايد صبر کنيم.
وي در بخش ديگري از صحبتهاي خود گفت: علامه مجلسي، علامه محمدمهدي نراقي و تني چند تن از بزرگان ديگر در آغاز کتابهايشان از حاکمان زمان خود به ترتيب حکام صفوي و حکام قاجار بسيار تجليل و تعريف کردهاند. آيا اينها مبالغهگر يا چاپلوس بودند؟ آيا عالمان امروز ما از مجلسي و نراقي بالاترند يا نايب امام زمان حاکم امروز است از حاکمان آن دوره کمتر است؟ آيا محمود احمدينژاد از حاکمان قاجار کمتر است پس چرا عالمان آن زمان امثال حاکمان آن زمان را بزرگ پنداشته و تمجيد آنها را ميگفتند که اين امروزه ديده نميشود.
وي در مورد دليل اين مسئله گفت: آنها ميخواستند که دين و ملک اسلام تقويت شود. من نميدانم که چرا امروز آن بينش را از دست دادهايم.
وي با بيان اينکه وقتي حاکميت در اسلام آنقدر عزيز و بزرگ است که بزرگاني مانند مجلسي و نراقي از آن حاکمان زمان خود تجليل ميکردند، ادامه داد: يک جاي کار ما مشکل دارد، چرا ما با داشتن رهبري به اين عظمت هنوز لنگ ميزنيم. نميدانم چرا هنوز پيش نميرويم. 21 سال است که امام خامنهاي به تنهايي بار امامت را به دوش ميکشند.
وي در پاسخ به سئوال يکي از روحانيون مجلس مبني بر اينکه آيا شما به رسانهها بخشنامه کردهايد که از اين پس به جاي واژه «رهبر معظم انقلاب» کلمه «امام خامنهاي» استفاده شود؟،
گفت: چنين بخشنامهاي صادر نشده است ولي اين يک قانون است و قانون هم بخشنامه نميخواهد.
وي مرزبندي بين کشورها را توطئه انگليسيها و آمريکاييها دانست و اين توطئه را دليلي بر حکومت کردن آنها با سيستم تفرقهاندازي بر مسلمين عنوان کرد.
رامين اضافه کرد: امام خميني (ره) ميگفتند که اين 57 کشور يک کشور است و هر مسلماني در هر کشوري که زندگي ميکند عضوي از اين امت اسلامي به شمار ميرود و بين همه مسلمانان يک پيوند عقيدتي وجود دارد که حول امام امت گرد هم ميآيند و از او پيروي ميکنند تا هم هويت جهاني و هم ماهيت دينشان را حفظ کنند و حتي در مواقعي که در اقليت به سر ميبرند نيز از دينشان پاسداري کنند.
وي مسبب اين توطئه انگليسيها را آيتالله هاشمي رفسنجاني دانست و گفت: هاشمي در خطبه اولين نماز جمعه بعد از رحلت امام خميني گفت که مجلس خبرگان مرجع تقليد تعيين نکرده است و نيز گفت که لفظ امام براي امام خميني (ره) باقي خواهد ماند. ايشان در خطبه اول نماز جمعه تمام وقت نمازگزاران را براي بيان داستان «من و امام خميني (ره)» تلف کرد و چون هاشمي اين را گفت ما همگي قبول کرديم و انديشه امام خميني و قانون اساسي خودمان را به دست خودمان به بايگاني سپرديم.
وي اضافه کرد: وقتي امام به رهبر تبديل شود سيستم به هم ميخورد و سيستم امت و امامت، به ملت و رهبر تبديل ميشود و اين همان چيزي است که انگليس ميخواهد. کلمه «عدالت» به «توسعه» تبديل ميشود. که توسعه برابر است با بانک جهاني، صندوق پول صهيونيست، اجزاء و عناصر ملت به هموطن، همشهري و شهروند تبديل ميشود. که کسي به کسي کار نداشته باشد. اينها همگي بخشي از فجايعي است که بعد از تبديل امام به رهبر درست شده است.
رامين خاطرنشان کرد: امام خميني معتقد بودند که در جهان دو دسته هستند مستضعفان و مستکبران و متاسفانه اين مستکبران امروزه اقليت هستند بر سرنوشت جهان حاکماند که بايد اينها برطرف شود و ما بايد با مستکبران يا قدرتهاي جهاني بجنگيم.
وي به تغيير حقالله و حقالناس در زمان حکومت هاشمي رفسنجاني اشاره کرد و گفت: در دوره هاشمي اين دو کلمه به حقوق بشر تقليل يافت و اينگونه شد که به اينجا رسيدهايم که وقتي قوه قضائيه ميخواهد حکم و حد خدا را جاري کند، بايد ببيند حقوق بشر اجازه ميدهد يا خير؟
رامين در پايان گفت: طبق فرمايش امام خميني ايشان ابتدا ايران را از دست اشرار نجات داد و حکومت اسلامي درست کرد، سپس امت اسلامي در گستره اسلام و حکومت اسلامي درست نمود که در نهايت ايشان قصد داشتند موانع ظهور امام زمان را از روي زمين بردارند.
در ابتداي اين نشست حجتالاسلام اميري(دبير جامعه واعظين ولايي کشور) با اشاره به سياسيکاريهاي موسسه باران خواستار مجازات مديران اين موسسه شد و نيز تعطيلي رسمي اين موسسه را که با نام «فرهنگي» ثبت شده و کار سياسي ميکند را خواستار شد.
همچنين در اين مراسم ويدئويي در مورد آقاي هاشمي و خانوادهاش پخش شد که در پايان اميري خواستار مجازات افراد به نمايش درآمده در اين کليپ شد.
چند وقت پيش يک سيدي همراه مجله همشهري جوان در سطح کشور به طور گسترده پخش شد .در سرودي که در اين سيدي پخش ميشود، بر روي جمله «در محفل ما رندي نيست» تصوير امام خميني (ره) نشان داده ميشود. بدين منظور که يعني ديگر رندي نيست که داد ما را از بيدادگران بستان