استان حلب

در 5 روز گذشته حدود 28 تانک و خودروی مجهز به دوشکا و انتحاری داعش منهدم شده است.

به گزارش سرویس جهان مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان حلب حاکیست، نیروهای ارتش سوریه به فرماندهی سرتیپ سهیل حسن، از صبح امروز حملاتی را از سمت شهرک های«حمیمة صغیرة و الحرمل» آغاز کردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین توانستند عناصر تروریستی داعش را از ارتفاع راهبردی «ام المری» در جنوب شهر دیرحافر عقب برانند.

این ارتفاع راهبردی دروازه جنوبی شهر دیرحافر به شمار می آید و بر این شهر اشراف کامل دارد. در درگیری های چند ساعت گذشته تعدادی از عناصر تروریستی داعش از پای درآمدند.

ساعتی قبل نیز نیروهای سوری موفق شدند شهرک های «المبعوجة و ام التینة» در جنوب غرب شهر دیرحافر را به طور کامل پاکسازی کنند.

**برای دیدن نقشه در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید**

شهر راهبردی دیرحافر در محور جنوبی فرودگاه کویرس، دومین پایگاه تروریست های داعش بعد از شهر الباب در استان حلب است.

قابل ذکر است با توقف موقت عملیات در حومه فرودگاه الجراح ( کشیش)، نیروهای سوری از 5 روز گذشته با پشتیبانی جنگنده های روسی، عملیاتی را برای تامین امنیت حومه جنوبی فرودگاه کویرس و همچنین پاکسازی شهر دیرحافر آغاز کرده اند.

در روزهای گذشته نیروهای شهرک های «رسم الکروم، حمیمة کبیره، حمیمة صغیره، ام زلیلة غربی، ام زلیلة شرقی، حزازة، العاصمیة، الکرین، زبیدة، خساف، المبعوجة، ام تینة، ام المری، الحرمل و ارتفاع ام المری» را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کردند.

غافلگیری عناصر تروریستی در این محور به اینجا ختم نشده و نیروهای سوری توانستند 8 کیلومتر مربع از جاده « حلب - رقه» را بازپس بگیرند.

در 5 روز گذشته حدود 28 تانک و خودروی مجهز به دوشکا و انتحاری عناصر تروریستی داعش منهدم شده است. در جریان درگیری ها در حومه شهر دیرحافر نیز تاکنون 130 تروریست کشته یا زخمی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • انتی فاشیست IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    57 10
    مواظب پانترکیسم در تبریز و ارومیه باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس