یعلون

موشه یعلون وزیر جنگ سابق اسرائیل امروز چهارشنبه در سخنانی ضمن هشدار نسبت به بی ثباتی اوضاع در خاورمیانه، گفت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قصد دارد امپراطوری جدید عثمانی را تشکیل دهد.

به گزارش مشرق، یعلون قصد دارد کمپینی را تشکیل دهد تا نخست وزیر آینده رژیم صهیونیستی شود. وی درباره نگرانی هایش در خصوص اوضاع منطقه با خبرنگاران خارجی صحبت کرده است.

وی اردوغان را متهم کرده است که به دنبال ایجاد یک هژمونی نه تنها در ترکیه بلکه در منطقه است آن هم با استفاده از ایدئولوژی اخوان المسلمین و ایجاد یک امپراطوری جدید عثمانی.

یعلون همچنین ترکیه را به همکاری و تلاش علیه منافع غرب متهم کرده است. اظهارات یعلون در شرایطی است که روابط ترکیه با اتحادیه اروپا پس از آنکه هلند و آلمان مانع از شرکت وزرای کابینه ترکیه در نشست‌های سیاسی طرفداران برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی شدند، به شدت تیره و تار شده است.

یعلون گفت: اردوغان یکی از 3 عامل رادیکال است که به دنبال گسترش نفوذ خود در خاورمیانه است، وی ایران و داعش را نیز از دیگر عوامل رادیکال فعال در منطقه معرفی کرده است.

وی مدعی شد: شرایط فعلی در خاورمیانه به این دلیل رقم خورده است که دولت باراک اوباما تصمیم گرفت تا از خاورمیانه خلاص شود. و این خلاء از سوی این 3 عامل پر شده است.

یعلون درباره روابط اسرائیل و فلسطین نیز گفت: منازعه با فلسطینی ها باید الان به طوری مدیریت شود که از خشونت های بیشتر جلوگیری گردد. در آینده نزدیک به هیچ راهکار نهایی دست نخواهیم یافت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 0
    مشرق جان چه تفاهمی به یعلون دارید هر دو به اردوغان می تازید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس