کد خبر 702187
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
ایران و سوریه

منابع سوری از ورود محموله کمک‌های دارویی و غذایی به شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه خبر دادند که خوشحالی غیر قابل وصف کودکان مظلوم این مناطق را به‌همراه داشته است.

به گزارش مشرق، در دمشق، 18 دستگاه کامیون حامل مواد غذایی و دارویی به‌وزن حدود 410 تن پس از مدت‌ها کارشکنی و مانع‌تراشی گروه‌های تروریستی، وارد شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه در حومه ادلب شد.

بر اساس این گزارش، کاروان‌های حامل کمک‌های غذایی و  دارویی از گذرگاه باب‌الهوی در مرزهای ترکیه به شهرک معره مصرین و از آنجا وارد شهرک‌های کفریا و فوعه شد.

این در حالی است که گروه‌های تروریستی تکفیری همزمان با ورود محموله‌های کمک‌های دارویی و غذایی، شهرک‌ فوعه را با خمپاره هدف قرار دادند.

محض ورود کاروان‌های بشردوستانه به کفریا و فوعه، کودکان این شهرک‌های تحت محاصره به ابراز شادمانی پرداختند، چرا که بیش از چهار ماه بود که گروه‌های تروریستی مانع ورود هرگونه کمک می‌شدند، دیگر قشرهای مردم کفریا و فوعه هم که طی ماه‌های اخیر شرایط بسیار سخت و طاقت‌فرسایی را به‌سبب گرسنگی و بیماری کودکانشان سپری کردند، از این‌که با ورود این کمک‌های غذایی و دارویی می‌توانند برای مدتی حداقل‌های زندگی را برای زنده ماندن تأمین کنند، خداوند را شکر می‌کنند.

در فیلمی که درباره ورود کمک‌های دارویی و غذایی به فوعه و کفریا منتشر شده است، کودکان خوشحالی زاید الوصفی از خود نشان می‌دهند.

یکی از این کودکان چنین می‌گوید: «خوشحالی ما با ورود کمک‌ها به فوعه و کفریا وصف ناپذیر است، ما کودکان گرسنه‌‌ایم، اکنون کمک‌ها وارد فوعه و کفریا شده است، امروز برای ما  عید است و خوشبختی ما کودکان فوعه قابل وصف نیست. امروز عید بزرگی است،‌ چرا که کمک‌ها وارد شده است و ان‌شاء‌الله کمک‌ها هر ماه وارد شود».

گروه‌های تروریستی تکفیری احرار الشام و جند الاقصی به‌سرکردگی جبهه النصره از سه سال پیش شهرک‌های کفریا و فوعه را در محاصره خود قرار  داده‌اند و مانع ورود مواد غذایی و دارویی می‌شوند، این تروریست‌ها علاوه بر محاصره شدید این شهرک‌ها، غیرنظامیان را با خمپاره هدف قرار می‌‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس