قاچاق

با وجود ممنوعیت فروش کالای قاچاق، هیئت دولت میزان کارمزد جدید فروش کالای قاچاق از سوی سازمان اموال تملیکی را تعیین کرد که می تواند به معنای موافقت دولت با فروش این کالاها در بازار داخلی باشد.

به گزارش مشرق، بر اساس مصوبه هیئت دولت میزان کارمزد فروش کالاهای قاچاق مکشوفه از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی 10 درصد حاصل فروش تعیین شد.

سازمان اموال تملیکی در انتهای چرخه مربوط به قاچاق کالا قرار گرفته است و  بر اساس آمارها در سال 94 از مجموع 372 میلیارد  تومان کالای قاچاق که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته  بالغ بر 128 میلیارد تومان آن به فروش رسیده و 26 میلیارد نیز منهدم شده است.

در این باره گفتنی است سازمان اموال تملیکی از تابستان امسال مجوز فروش کالای قاچاق را نداشته و مزایده های این سازمان تنها برای فروش اموال بلاصاحب و متروکه صورت میگیرد.

رئیس سازمان اموال تملیکی در آخرین نشست خبری خود کل کالای مکشوفه قاچاق سال 94 را حدود 900 میلیون دلار و کالای قاچاق تحویلی به سازمان را تنها 90میلیون دلار اعلام کرده بود.

همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حجم قاچاق کالا به کشور در سال 92 را 25 و در سال 94، 15 میلیارد دلار  اعلام کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 0
    دولت از هر راهی می خواد پول دربیاره تا کسری بودجه و قولهای قشنگی رو که داده شاید بتونه لا پوشانی کنه و تولید ملی و غیره مهم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس