سوروس

شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه خواستار تحقیق حمایت دولت اوباما از «احزاب چپگرا» و نهادهای مرتباط با سوروس در کشورهای مختلف شده‌اند.

به گزارش مشرق، شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه از «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا خواسته‌اند در مورد حمایت احتمالی دولت سابق این کشور از گروه‌های چپگرا در کشورهای مختلف تحقیق کنند. 

این سناتورها مدعی شده‌اند که دیپلمات‌های چندین کشور آمریکای لاتین، آفریقا و همچنین مقدونیه و آلبانی به آن‌ها گفته‌اند که دولت «باراک اوباما» با پرداخت پول تلاش کرده احزابی در این کشورها قدرت گیرند که به حزب دموکرات نزدیک هستند. 

به نوشته پایگاه نومحافظه‌کار «واشنگتن فری بیکن»، بخشی از این منابع به سازمان‌های مرتباط با یا مورد حمایت «جورج سوروس» میلیاردر جنجالی آمریکایی که به بهانه ترویج دموکراسی در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند، پرداخت شده است.

«مایک لی»، «جیم آینهوف»، «تام تیلیس»، «تد کروز»، «دیوید پردو» و «بیل کیسیدی» امضاکنندگان این نامه هستند. 

فری بیکن همچنین مدعی شده است که دولت اوباما از منابع برنامه موسوم به «یو. اس. اید» برای تقویت احزاب چپ و رقبای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی استفاده کرده است؛ مسئله‌ای که به نظر می‌رسد دلیل اصلی درخواست سناتورها برای تحقیق در مورد مداخله در انتخابات دیگر کشورها باشد.

مخالفت سوروس با دولت ترامپ هم احتمالا در نگارش این نامه بی‌تأثیر نبوده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این تظاهرات‌ها علیه دولتش را به سوروس نسبت داده و مدعی شده بود که او علیه مزدور اجیر کرده است. 

در بخشی از این نامه آمده است: «سیاستمدارانی قابل احترام از آلبانی هم ادعاهایی مشابه طرح کرده و گفته‌اند که دیپلمات‌های ایالات متحده و سازمان‌های مورد حمایت سوروس، برای حصول نتایج سیاسی مشخص در [انتخابات] این کشور تلاش می‌کرده‌اند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس