شورای حقوق بشر

دولت آمریکا که پیشتر گفته بود تلاش می‌کند انتقادات سازمان ملل از اسرائیل را متوقف کند، در نامه‌ای به چند گروه حقوق بشری تهدید کرده که در صورت عدم اصلاح رویکرد شورای حقوق بشر، آمریکا از آن خارج می‌شود.

به گزارش مشرق، دولت آمریکا در نامه‌ای به 9 «سازمان غیرانتفاعی» فعال در زمینه حقوق بشر، تهدید کرده که در صورت عدم انجام «اصلاحات قابل توجه» در شورای حقوق بشر سازمان ملل، ایالات متحده از این نهاد می‌شود. 

نشریه «فارین پالیسی» که به این نامه دست یافته، نوشته است که وزارت خارجه آمریکا در این سند منطق دولت «دونالد ترامپ» برای خروج از این سازمان متشکل از 47 عضو را توضیح داده است.

با این حال، چندین منبع آگاه در وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند که این کشور قصد ندارد فورا از شورای حقوق بشر خارج شود.

یکی از دستیاران ارشد «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا به فارین پالیسی گفته است: «اگر آن‌ها این اصلاحات را انجام ندهند، آن وقت در ارزش عضویت خود شک خواهیم کرد. گزینه خروج [از شورا] را از روی میز برنمی‌داریم.»

نهادهای حقوق بشری که تیلرسون به آن‌ها نامه نوشته، مخالف خروج آمریکا از این شورا هستند و می‌گویند چنین کاری نفوذ واشنگتن بر تصمیمات این نهاد را از بین می‌برد.

دولت ترامپ بارها سازمان ملل را به دشمنی با اسرائیل متهم کرده است.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل پیش از این گفته بود که تلاش خواهد کرد تا این نهاد بین‌المللی را به سمت حمایت بیشتر از اسرائیل و توقف انتقادات از تل‌آویو سوق دهد.

به نوشته فارین پالیسی، مشخص نیست که آیا واشنگتن واقعا قصد خروج از این شورا را دارد یا اینکه این نامه صرفا با هدف افزایش فشار بر شورای حقوق بشر نوشته شده است.

آمریکا از همان ابتدا، یعنی در سال 2006 که این شورا تشکیل شد، با آن مشکل داشت. دولت وقت این کشور از بیم اینکه ممکن است شورا به ابزاری برای محکوم کردن اقدامات اسرائیل بدل شود، از عضویت در آن خودداری کرد.

اما سه سال بعد، زمانی که «باراک اوباما» روی کار آمد، آمریکا این بار با این استدلال که با حضور در شورا می‌تواند مانع تلاش‌ها برای فشار به اسرائیل شود، به این سازمان پیوست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تدبیر IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    2 1
    با درایت یک دولت کبیر چه کارها که نمیشه کردالان اگه هاله نور بود نه تنها تمام اتهام ها علیه ما بود بلکه کوچکترین اتهامی هم سمت اسراییل نمیرفت فقط میتونم بگم زنده باد دولت کبیر تدبیر و امید باید کور باشی تا نتونی اینهمه تفاوت رو ببینی
    • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
      0 1
      بیانیه ها و قطعنامه های حقوق بشری ضد ایران و اسلام هراسی در این دولت هم متوقف نشده و بیشتر شده و حتی شاهد ائتلاف عبری غربی عربی ترکی ضد ایران هستیم این ها موفقیت هست ؟! انفعال و ذلت موفقیت هست !؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس