کد خبر 701309
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
عارف

محمدرضا عارف با انتقاد از عملکرد دولت در موضوع گرد و خاک خوزستان گفت: دولت باید فعال‌تر با مسئله ریزگردها و مشکلات مربوطه برخورد می‌کرد دولت باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید امروز دوشنبه ۲۳ اسفندماه گفت و گویی با روزنامه آفتاب یزد انجام داده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

*‌از اقدامات دولت در قبال استان خوزستان راضی بودید؟

دولت باید فعال‌تر با مسئله ریزگردها و مشکلات مربوطه برخورد می‌کرد دولت باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌داد. در بحث گرد و غبار بخشی از آن عامل درونی و داخلی دارد و بخشی از آن عامل بیرونی. در هر دو بخش دولت باید جدی‌تر کار می‌کرد. به خصوص در برابر مردم خوزستان که دین بزرگی گردن دولت دارند و 8 سال جنگ را تحمل کردند و خدمات، شجاعت‌ها و نجابتشان همواره در یاد خاطره مردم باقی خواهد ماند. باید با پیش‌بینی‌های اصولی و منطقی از وقوع چنین حوادثی جلوگیری می‌شد. همین اقداماتی که اخیراً انجام می‌شود قابل پیش‌بینی بود. باید از ماه‌های قبل اقدام به چنین کارهایی می‌شد. به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌ها در قبال خوزستان کوتاهی کرده‌اند. همین کاری که الان وزارت نیرو دارد انجام می‌دهد و به تمیز کردن مقره‌ها می‌پردازد را یک سال پیش باید انجام می‌داد.

البته زحماتشان را نمی‌توان نادیده گرفت اما باید جدی‌تر برخورد می‌شد. ما از وضع مهار گرد و غبار هم تجربه موفقی داریم، در برخی شهرستان‌ها مثل اصفهان، یزد و کاشان باید سریع‌تر کارها انجام می‌شد حالا مالچ پاشی است، درخت کاری و ایجاد جنگل است یا بردن آب به تالاب‌ها، مرداب‌ها و خورها. وقتی خورها خشک می‌شوند نتیجه‌اش همین می‌شود.

فراکسیون امید به 7 الی 8 نماینده از جمله نمایندگان از خوزستان مأموریت داد در این زمینه طرحی تهیه کنند که انشاالله با پیگیری آن از طریق دولت و مجلس بتوان اقدامات لازم را برای مقابله با حوادث اخیر خوزستان انجام داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کارمند محیط زیست ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    0 1
    اقای عارف دم اخری شعار را بیخیال شید مردم خوزستان دیگه به دولت و شما امیدی ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس