کد خبر 701180
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
جدایی اسکاتلند از بریتانیا

نتایج نظرسنجی حاکی از تمایل مردم اسکاتلند به ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا است.

 به گزارش مشرق به نقل از هرالد اسکاتلند، طبق نظرسنجی جدید همزمان با آماده شدن ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا برای آغاز فرآیند برگزیت، حمایت مردم اسکاتلند برای استقلال از بریتانیا افزایش قابل توجهی یافته است.

طبق نظرسنجی BMG، پنجاه و دو درصد از مردم اسکاتلند معتقد به ادامه حضور در اتحادیه هستند درحالی که ۴۸ درصد با آن مخالفند. این نظرسنجی درحالی صورت گرفته که نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند خواستار رفراندوم جدیدی در پاییز ۲۰۱۸ شده است. از سوی دیگر ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا که فاصله در نظرسنجی استقلال را به سرعت پوشش داد می‌تواند از فردا فرآیند دو ساله برگزیت را آغاز کند.

اما این اقدام تنها به درخواستهای بیشتر وزیر اول برای ادامه حضور اسکاتلند در اتحادیه اروپا منتهی خواهد شد. شدت این درخواست از آن جهت افزایش خواهد یافت که مردم مرزهای شمالی در نظرسنجی ژوئن گذشته به ادامه حضور در اتحادیه رای دادند.

از سوی دیگر اعضای مجلس اعیان به دنبال اطمینان از این مسئله هستند که رای نهایی در هرگونه طرحی برای برگزیت توسط پارلمان صادر شود.

طرح خروج از اتحادیه اروپا درصورت موافقت هر دو پارلمان بریتانیا نهایی خواهد شد و پس از آن ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا رسما قادر خواهد بود فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را در روز سه شنبه آغاز کند.

این طرح پیشتر دوبار در مجلس اعیان شکست خورده بود. اگر اعضای پارلمان با اصلاحات صورت گرفته مخالفت کنند پارلمان همچنان می‌تواند در طول شب برای دستیابی به توافق تلاش کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس