سالک

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت یازدهم و دولت‌های قبلی کمترین توجه برای تأمین منابع مالی مسائل فرهنگی صورت گرفته است؛ نوع نگاه کارشناسان فرهنگی در دولت یازدهم حداقلی است و از بودجه فرهنگی کشور کم می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد سالک بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: طبق فرموده امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده است و نشان می‌دهد که پایگاه و جایگاه حاکمیت در کشور مسجد است.

* ثمره تربیت در مساجد بصیرت است

وی با اشاره به اینکه مساجد قدرت تربیت نیروها را متناسب با اصول انقلاب دارند، افزود: این قدرت در کمتر مکان آموزشی وجود دارد، مسجد مرکزی است که بر اساس آموزه‌های دینی انسان‌ها را همه جانبه تربیت می‌کند و می‌تواند عالم و جهادگر بسازد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ثمره تربیت در مساجد را ارتقا درک قلبی و به تعبیری بصیرت دانست و گفت: خط‌ مشی پیامبر نیز دعوت مردم به عبودیت با تکیه بر بصیرت بود که همین نکته وجه تمایز و خاصیت مساجد با سایر مراکز آموزشی است.

سالک مسجد را پایگاه مبارزه با الهه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: مسجدی‌ها افرادی مبارز، تلاشگر، دشمن‌شناس و اسلام‌شناس هستند که در اردوگاه امامت و ولایت حضور دارند؛ زیرساخت‌های فکری مبارزه با الهه‌ها و تلاش برای تثبیت پایگاه الله در مسجد اتفاق می‌افتد.

* 35 هزار مسجد کشور بدون امام جماعت

وی با طرح این سؤال که چرا احزاب در کشور جان نمی‌گیرند، خاطر نشان کرد: طبق فرموده قرآن، حزب فقط حزب خداوند است که همواره رستگار و غالب است و مردم ما قطعنامه‌ای چون قرآن کریم را پذیرفته‌اند و در نماز جمعه‌های کشور تمام مسائل اسلام توسط ائمه جمعه تبیین و مطالبات مردم منعکس می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بالغ بر 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد که نیمی از آن‌ها امام جماعت ندارند و حوزه‌های علمیه موظف هستند در این رابطه فکری اساسی بکنند؛ البته پیش‌نمازهایی نیز هستند که در 2 مسجد نماز می‌خوانند و بلافاصله بعد از سلام نماز مسجد را ترک کرده و کرامت مأمومین را زیر سؤال می‌برند؛ مشکل اساسی از حوزه علمیه است که نتوانسته نیرو تربیت کند، اگر امروز سنگر را خالی کردیم، کسان دیگری هستند که جای خالی آن را بگیرند.

* از نگاه حداقلی به فرهنگ تا کاهش بودجه فرهنگی

سالک فلسفه شکل‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تربیت نیروهایی منطبق با اسلام ناب عنوان کرد و افزود: در دولت یازدهم و دولت‌های قبلی کمترین توجه از حیث تأمین منابع مالی برای مسائل فرهنگی صورت گرفته است؛ نوع نگاه کارشناسان فرهنگی در دولت یازدهم حداقلی است و بر همین اساس از بودجه فرهنگی کشور کم می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد: دربند 2 و 3 این ابلاغیه آمده است که مسئولان به جوانان مؤمن و انقلابی تکیه کنند و به فعالان خودجوش مردمی درحوزه فرهنگ توجه نشان دهند؛ طبق آمار 250 مرکز فعال خودجوش فرهنگی در کشور وجود دارد که اکنون 2 سال است با حذف بند 50 از جدول 17 حتی بودجه حمایتی نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی علت حذف این ردیف بودجه را جویا شدیم، گفتند این مراکز مردمی است و باید توسط خود مردم تأمین شود، البته در خفا نیز گفتند که همین مقدار به ما بودجه دادند که به هیچ عنوان قابل کاهش و افزایش نیست؛ آیا دغدغه دولت‌مردان ما نسبت به فرهنگ باید این‌گونه باشد؟

* کانون های مساجد به فضای مجازی وارد شوند

سالک با بیان اینکه 438 ماهواره جهانی علیه کشور 24 ساعته فعالیت می‌کنند، اذعان کرد: تاکنون میلیاردها دلار علیه مسجد، امام جماعت و قرآن خرج شده و اکنون بیش از 7 هزار شبهه از جانب دشمن جوانان را هدف گرفته است.

وی اضافه کرد: بودجه فرهنگی در کل جهان 3.5 درصد از کل بودجه کشورهاست در حالی که در ایران تنها 1.2 درصد از بودجه کشور به فرهنگ اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد باید در فضای مجازی وارد شوند، ابراز داشت: نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کادرسازی منطبق با آموزه‌های اسلام است و ائمه جماعات باید به جوانان میدان دهند، با آن‌ها رفیق شوند، برای آن‌ها وقت بگذارند و پاسخگوی شبهات آن‌ها باشند.

سالک در پایان تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش اساسی در انقلابی بودن جوانان دارند؛ جوان‌هایی که به کانون‌ها دل می‌بندند باید از هر جهت حمایت شوند چرا که سدی در مقابل دشمن ایجاد کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس