کد خبر 700159
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
سرقت

رئیس پلیس استان قزوین از دستگیری سارقانی خبر داد که به ۱۱بانک در نقاط مختلف کشور دستبرد زده بودند.

به گزارش مشرق، سردار مهدی محمودی گفت: در پی وقوع سرقت از دو بانک شهرستان تاکستان در سال جاری، تحقیقات وسیع وتلاش کارآگاهان پلیس برای دستگیری سارقان با جمع آوری اطلاعات و تشکیل کارگروه ویژه آغاز شد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی در بررسی این موضوع اسفند ماه سال جاری از یک سرقت ناموفق در یکی از استان‌های کشور مطلع و بلافاصله با اخذ نیابت قضائی و با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان به شهرستان اعزام و پس از بررسی اطلاعات به دست آمده اولیه مشخص شد یکی از متهمان از سارقان حرفه‌ای است که توانستند متهم را دریک عملیات در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان افزود: متهم در بازجویی فنی وپیچیده کارآگاهان به همدستی برادر وخواهر خود اعتراف وابعاد تازه‌ای از اعمال مجرمانه سارقان حرفه‌ای بر ملا شد.

سردار محمودی اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی وتحقیقات لازم رد پای دو سارق در استان آذربایجان شرقی و فارس شناسایی و در کمتراز ۴۸ ساعت و در یک عملیات ضربتی غافلگیرانه برادر و خواهر این سارق نیز دستگیر شدند.

وی بیان داشت: با دستگیری سه متهم که همگی دارای چندین سابقه کیفری و سرقت از بانک بوده در بازجویی فنی کارآگاهان به سرقت از بانک‌ها در شهرستان بابلسردرسال ۹۱ و ۹۲، شهرستان تاکستان در سال ۹۳، اردبیل در سال ۹۴، شهرستان تاکستان در سال ۹۵ و اسلام آباد غرب کرمانشاه در سال ۹۵جمعا به مبلغ ۱۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

وی افزود: سارقان در سرقت از بانک‌ها در شهرستان تاکستان سال ۹۱، کامیاران در سال ۹۳، بیجار و ایجرود زنجان در سال ۹۴، و عباس آباد مازندران در سال ۹۵ نسبت به تخریب و ورود به بانک‌ها اقدام ولی موفق به سرقت دراین زمینه نشدند.

سردار محمودی در پایان گفت: به‌رغم بازدید‌ها وهشدار‌های مکرر پلیس در خصوص تقویت سیستم حفاظتی بانک‌ها متاسفانه شاهد قصور در این زمینه از سوی مسئولان بانک‌ها هستیم وتوصیه می‌کنیم که به هشدار‌ها و تذکرات پلیس در رفع معایب سیستم‌های حفاظتی اهتمام لازم را داشته باشند.

منبع: روزنامه آرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس