فرانسه

تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه شانس برابری برای پیروزی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور دارند.

به گزارش مشرق، نظرسنجی موسسه اوپینیون وی که امروز جمعه منتشر شده، حاکی است که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و مارین لوپن رهبر جبهه ملی هر دو 26 درصد شانس برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دارند.

شانس پیروزی ماکرون نسبت به نظرسنجی قبلی یک درصد افزایش داشته است. احتمال پیروزی فرانسوا فیون نامزد حزب محافظه کار نیز با یک درصد افزایش به بیش از 20 درصد رسیده است.

البته نسبت به اوایل هفته جاری، عملکرد فیون و ماکرون بهتر شده ولی شانس پیروزی لوپن با افت یک درصدی روبرو شده است.

شانس راهیابی فیون به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه طی هفته های اخیر پس از افشای رسوایی مالی و شغلی همسرش به شدت کاهش یافته است. نظرسنجی ها نشان می دهد که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و مارین لوپن رهبر جبهه ملی خواهند توانست به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راه یابند.

دور نخست این انتخابات 23 آوریل و دور دوم نیز 7 می برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    1 0
    مارین لوپن بالا هم بیاید مانند پدرش به مرحله دوم می رود بعد ائتلاف بین چپ و راست فرانسه و تظاهرات خیابانی همه چیز را بنفع رقیب مارین لوپن ورق خواهد زد ژان ماری لوپن مورد ستایش من است طرفدار ایران است علی رغم برخی مواضع البته بیشتر در مورد ایشان تبلیغات منفی می شود ولی طرفدار ایران است این را فراموش نکنیم منظورم دخترش نیست بلکه خود ژان ماری لوپن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس