کد خبر 699313
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
پرچم ترکیه

معاون نخست وزیر ترکیه گفت آنکارا تصمیمش برای پاکسازی «منبج» از کردها را تغییر نداده و هدفش حفظ ترکیب جمعیتی آن است.

 به گزارش مشرق، «نورالدین جانیکلی» معاون نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه نظر آنکارا درباره تروریستی یگان‌های مدافع خلق (ی. پ.گ) تغییری نکرده، حفظ ترکیب جمعیتی شهر «منبج» در سوریه را هدف این کشور اعلام کرد.

جانیکلی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «اِی هابر» گفت: «تحولات اخیر در منبج بر تصمیم ما برای آزادسازی آن از دست تروریست‌ها (ی. پ.گ) اثر نگذاشته است. »

وی همچنین تاکید کرد سیاست ترکیه حفظ و ثابت نگه‌داشتن توازن ترکیب قومی-جمعیتی در منبج و هر جای دیگری در سوریه است.

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز اعلام نشده است.

پیشتر نیروهای ویژه ارتش ترکیه و تروریست‌های ارتش آزاد تحت حمایتشان، پس از درگیری‌های شدید چند ماهه با «داعش»، توانستند شهر «الباب» در شمال سوریه را تصرف کنند.

دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سوم شهریور سال جاری دستور داد تا عملیات نظامی تجاوزکارانه‌ای با نام سپر فرات در شمال سوریه و با هدف ادعایی پاکسازی داعش از مرز ترکیه (هدف اصلی بیرون راندن شبه‌نظامیان کُرد از مناطق غربی رودخانه فرات) آغاز شود.

تا کنون حدود ۲۰۰۰ کیلومتر مربع از مناطق شمال سوریه به اشغال ترکیه و تروریست‌های تحت حمایتش درآمده است و این کشور عملیات سپر فرات را برای ایجاد یک منطقه حائل ۵هزار کیلومتر مربعی ادامه خواهد داد. اردوغان چندی پیش تصریح کرده بود هدف از لشگرکشی ترکیه به سوریه، ساقط کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی US ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    1 5
    این هدف خوبی برای ما هم هست. از عامل کردها باید استفاده کرده ولی باید 20 -30 سال آینده را هم در نظر گرفت. اگر ترکیب جمعیتی این شهر ها عوض شود و بعد از 20- 30 سال کردها مستقل شوند، آنموقع اوضاع سوریه و همسایگان سوریه و همسایگان کردها خیلی فرق خواهد کرد و قاعدتا به نفع آمریکا و اسرائیل خواهد بود. اگر تا آنموقع با امریکا با اسرائیل دوست باشیم ضرر نکرده ایم، در غیر اینصورت بازنده خواهیم بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس