کد خبر 69895
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹

اگر انگشت تان را روي پوست صورتتان بكشيد، چرب مي شود. اين همان چربي است كه از پوست شما در برابر باكتري ها و عفونت ها محافظت مي كند و «روكش اسيدي » ناميده مي شود.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، اگر پوست صورت شما بيش از اندازه چرب است، معني اش اين است كه غدد سباسه پوست بيش از اندازه چربي مي سازد. اين فعاليت بيشتر، از يك سو مفيد است و باعث مي شود پوست مرطوب بماند و علائم افزايش سن ديرتر از پوست هاي خشك ظاهر شوند. از سوي ديگر مي تواند بد باشد؛ زيرا چربي زياد باعث بروز لكه و جوش هاي ناخوانده و اگر خيلي بدشانس باشيد باعث آكنه مي شود.
 

هرچه صورت را بيشتر با آب و صابون بشوييد، پوست به ساخت بيشتر چربي تحريك مي شود. به علاوه شست و شوي زياد به تغيير خاصيت اسيدي آسيب زده و باعث رشد و نمو باكتري ها مي شود. بنابراين اگر در معرض آلودگي نيستيد و يا از لوازم آرايشي استفاده نمي كنيد بهتر است فقط صورت را با آب بشوييد.

علل ايجاد پوست چرب

گرماي بيش از حد مي تواند باعث چربي در پوست شود. هورمون ها يكي ديگر از عواملي هستند كه مي توانند پوست را دچار مشكل كنند. اين مسئله خصوصا در نوجوانان، خانم هاي باردار و دوران يائسگي به وضوح قابل مشاهده است. ضمنا اگر پوست بيش از اندازه تحريك شود پوسته ريزي در آن تشديد مي شود.
 

با استفاده از يك قطعه دستمال كاغذي مي توان هر ازگاهي نواحي چرب صورت را پاك كرد. اين روش تاثيري در توليد چربي ندارد، ولي به بهتر شدن ظاهر پوست كمك مي كند. دقت كنيد كه براي پاك كردن چربي از روي صورت دستمال را روي آن نكشيد بلكه مانند جوهر خشك كن دستمال را روي نواحي چرب گذاشته، كمي فشار دهيد و سپس آن را برداريد.
هفته اي يك بار با يك لايه بردار ملايم پوست را پاك كنيد. لايه بردار پرتقال و ليمو كه قبلا گفته شده مناسب است. اسيد ميوه براي از بين بردن چربي پوست بسيار مفيد است. ماسك توت فرنگي همراه با سفيده تخم مرغ و يا ماسك پرتقال براي اين منظور بسيار مناسب هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس