نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 96 مقرر کردند که فرزندان ایثارگران با پرداخت 5 میلیون تومان مشمول دریافت کارت معافیت نظام وظیفه شوند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان و در جریان بررسی مواد مراعا مانده بودجه 96، جزء الحاقی 3 تبصره 11 این لایحه را با 149 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، فرزندان ایثارگران مشمول ماده (45) قانون خدمت وظیفه عمومی مشروط به عدم غیبت آنها و نیز انجام خدمت وظیفه عمومی پدر ایثارگر آنان با هر مقطع تحصیلی، مشمول ردیف اول جدول با اعمال پنجاه درصد (50%) تخفیف می‌شوند.

به گزارش فارس، جدول مذکور مربوط به میزان جریمه مشمولان پایه برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه است که میزان جریمه در ردیف اول آن 10 میلیون تومان مشخص شده که با این مصوبه و اعمال 50 درصد تخفیف، فرزندان ایثارگران مشمول این ماده با پرداخت 5 میلیون تومان می‌توانند کارت معافیت سربازی دریافت کنند.

همچنین نمایندگان بند الحاقی 2 تبصره 8 ماده واحده بودجه حذف کردند که این بند مربوط به دادن مجوز به وزارتخانه‌های نیرو و نفت برای واگذاری انشعاب موقت به واحدهای مسکونی احداثی فاقد پروانه ساختمانی در محدوده شهر و بافت روستا و واحدهای مسکونی احداث حریم شهر و روستا بود که تا پایان شهریور 95 احداث شده بودند.

وکلای ملت در مصوبه دیگری بند الحاقی 3 تبصره 17 را حذف کردند.

این بند الحاقی ناظر به در اختیار قرار دادن وجوهی به سازمان بهزیستی جهت کمک به تأمین مسکن خانوارهای با حداقل دو عضو معلول فاقد مسکن، تحت پوشش و خرید وسایل کمک توانبخشی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس