کد خبر 697466
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

متوسلیان یا حبیب نظری که در این کتاب گفتم، می‌ماندند غذای بچه‌ها را می‌دادند بعد غذای خودشان را می‌گرفتند. این فرهنگ بود! یعنی فرماندهی که مسئول بود، خودش را موظف می‌دانست از دیگران کمتر استفاده کند؛ نه اینکه دیگران تلاش کنند و مسئول استفاده کند. بعضی‌ها هم دیدند اگر این فرهنگ ادامه داشته باشد، نمی‌توانند از امکانات این کشور و دنیا بهره ببرنند، آمدند انحراف ایجاد کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،  تعدادی از مسئولان مجمع ناشران انقلاب اسلامی و فعالین نشر با آقای علی خوش‌لفظ، راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» دیدار کردند.

علی خوش‌لفظ در این دیدار گفت: مگر چقدر از نسل ما مانده، همه دارند می‌روند، دیگر کسی نمانده. مقام معظم رهبری می‌گوید این فرهنگ را به این نسل بشناسانید. یک اصطلاحی آقا دارند که می‌گویند انقلاب یک گنجی است، امام می‌گفت برکت است، آقا می گوید یک گنجینه است. ما باید هنر داشته باشیم از این گنجینه استفاده کنیم و به این نسلی که الان عطش دارد، آن فرهنگ ناب را انتقال بدهیم. ما آن زمان با سنگ، سنگر درست می‌کردیم و چوب درخت می‌گذاشتیم برای سقفش. این فرهنگ چه بود که با دست خالی بر کل دنیا غالب شد؟ الان مشکلات ما نسبت به آن زمان کم‌تر شده است، آن زمان هیچی نبود، آقا مدام حرفش روی این تکه است، چه اتفاقی افتاد با اینکه دست ما خالی بود، این فرهنگ بر تمام دنیا غالب شد و به نظر من این فرهنگ پنج درصد هم انتقال داده نشده است؛ حالا عمدی است، سهوی است، غفلت است....

علی خوش‌لفظ دربارۀ وظیفۀ همگان در حوزۀ فرهنگ گفت: اگر فرهنگ که آقا گفت تکلیف است، تکلیف باشد، هر کس به اندازۀ خودش باید در این حوزه بیاید و کار کند. الحمدلله آقا گفت از شما راضی هستم، گفت تعدادی که در این حوزه، پشت خاکریز دارند جانانه دفاع می‌کنند، من از این‌ها راضی هستم و دعایشان می‌کنم، این‌ها دارند عبادت می‌کنند، این خیلی ارزشمند است.

دیدار با راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» 
اشک‌های مقام معظم رهبری برای شعری دربارۀ کتاب وقتی مهتاب گم شد

 راوی کتاب وقتی مهتاب گم شد دربارۀ تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب گفت: یک شعری آقای اسفندقه دربارۀ این کتاب نزد آقا خواند و آقا گریه کرد، من خیلی حالم خراب شد. آقا هم گفت کتاب به نام شخص نیست، کتاب برای شهداست، شهیدی است که جا دارد خودش یک کتاب بشود.
 
خوش‌لفظ ادامه داد: آقا دو  تفریظ به کتاب زد. در تفریظ دومش نوشته بود هر چه راجع به این کتاب بنویسم کم است، خیلی جالب بود. این کتاب شهداست و خدا نکند بحث من و منیّت باشد، منیت اگر باشد، بدبخت می‌شویم. ان‌شاءالله بتوانیم بیشتر فرهنگ شهدا و  متوسلیان را پوشش بدهیم.

 خوش‌لفظ ادامه داد: متوسلیان یا حبیب نظری که در این کتاب گفتم، می‌ماندند غذای بچه‌ها را می‌دادند بعد غذای خودشان را می‌گرفتند. این فرهنگ بود! یعنی فرماندهی که مسئول بود، خودش را موظف می‌دانست از دیگران کمتر استفاده کند؛ نه اینکه دیگران تلاش کنند و مسئول استفاده کند. بعضی‌ها هم دیدند اگر این فرهنگ ادامه داشته باشد، نمی‌توانند از امکانات این کشور و دنیا بهره ببرنند، آمدند انحراف ایجاد کردند.

میثم نیلی: آقا به جای همۀ ما کتاب را خواندند و به جای ما راه ترویجی آن را نشان دادند

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی به توضیح رویکرد و فعالیت‌های مجمع ناشران انقلاب اسلامی در جهت تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای ترویج و تبلیغ کتاب خوب پرداخت. نیلی گفت: ما در کاری که داریم انجام می‌دهیم، مهمترین راهبردمان این بوده که  مردم را با محتوای کتاب‌ها آشنا کنیم، چون مردم اگر بدانند داخل کتاب چیست، آن کتاب را برمی‌دارند و اگر آن را بخوانند، آن را به دیگران هم توصیه می‌کنند. انفجار اولش مهم است که اتفاق بیفتد که موج انفجار سایرین را هم درگیر کند.

 پیغمبر گفت به احترام مالک اشتر بلند شوید... دیدیم مالک اشتر آقاست

سپس، علی خوش‌لفظ دربارۀ رضایت ولی فقیه گفت: هیچ چیزی به اندازۀ رضایت ولی فقیه نیست و هر کسی باید این را تجربه کند. آقای ملکی آدم فاضلی است، شاید بیست و اندی سال پیش قم بودم، ما با هم خیلی نزدیک هستیم یک بار به من زنگ زد گفت: من هر روز برای آقا صدقه کنار می‌گذارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس