معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: داعش با ‌طراحی آمریکا، سناریوی رژیم صهیونیستی و ‌دلارهای عربی‌ تشکیل شد.

به گزارش مشرق، منوچهر متکی امشب در یادواره شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی که در مسجد المهدی قالیچیلر تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین سلاح دشمن در برابر ملت‌ها تهدید و تطمیع است، اظهار داشت: شهادت سلاحی است که هیچ ابزاری در برابر آن در دست دشمن نیست و هیچ تاکتیکی در برابر آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهادت منطقی را به جامعه بشری می‌دهد که این منطق نشان می‌دهد که ابرقدرت بودن دلیل بر داشتن منطق نیست، افزود: امام خمینی می‌فرماید که قدرت ما از منطق ما نشأت می‌گیرد و فرهنگ شهادت‌طلبی یکی از ابزارهای قدرت ملت بزرگ ایران است.

وزیر سابق امور خارجه، در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای انحراف ملت‌ها، ابراز داشت: انقلاب جمال عبدالناصر به انور ساداتِ امضا کنندهٔ قرارداد ننگین کمپ دیوید تبدیل شد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا انحراف انقلاب‌ها را خوب بلد است، تصریح کرد: تهدید، تطمیع، تحریم و تهاجم فرهنگی ابزار آنها است ولی در ایران اینها جواب نداده چرا که ملت هزینه‌های زیادی برای حفظ دستاوردهای خود داده است.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شهدای ما برای دفاع از مرزهای بین‌المللی ایران به شهادت رسیدند تا نگذارند در خانه‌های خود با دشمن درگیر شویم، ادامه داد: ایران با میدان داری مقاومت اجازه نداد دشمن نقشه‌های شوم خود برای لطمه به اسلام و مسلمین را عملیاتی کند.

متکی با اشاره به اینکه صد سال است در عربستان آل سعودی حاکم است که نفت می‌فروشد و سلاح می‌خرد، خاطر نشان کرد: یک بار برای در این صد سال وارد جنگ یمنی شد که بدون سلاح و هواپیماست و قرار بود در 15 روز کار را یکسره کند ولی امروز از 1.5 سال گذشته و به دنبال راهی برای خروج آبرومندانه از معضل یمن است. 

وی انتخابات اخیر امریکا وسخنان ترامپ را یادآور شد و گفت: افرادی که در پشت صحنه سیاست‌های آمریکا برای روسای جمهور تکلیف تعیین می‌کنند، جایگاه آمریکا را در دنیا بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که از نظر اقتصادی فقط زرادخانه‌های آمریکا از تحولات و جنگ‌های بین المللی برای فروختن سلاح نفع بردند و مردم آمریکا روز به روز وضعیت بدتری را شاهد هستند.

وزیر سابق امور خارجه با تاکید بر اینکه قبلاً آمریکا با یک تلفن، موضوعی را به کشورها تکلیف می‌کرد ولی امروز باید سه بار وزیر خارجه آمریکا برای متقاعد کردن یک کشور کوچک سفر کند تا بالاخره قبول کنند، اظهار داشت: آمریکا نه در عراق، نه در سوریه، نه در افغانستان و نه در یمن پیروز نشد، امروز حرف آمریکا را کسی گوش نمی‌کند و هر روز رو به افول است.

وی تناقض در سیاست خارجی را مورد اشاره قرار داد و گفت: نمی‌شود هم داعش را به وجود آورد و هم با آن مبارزه کرد، جریان داعش خطرناک‌ترین و موثرترین توطئه در 37 سال بعد از انقلاب بود که «طراحی آمریکایی»، «سناریوی اسرائیلی» و «دلارهای عربی» پشت سر آن برای مقابله با اثرگذاری فزاینده ایران اسلامی و روی آوری مردم جهان به اسلام بود. 

این مقام مسئول سابق وزارت خارجه با تاکید بر اینکه حتی 11 سپتامبر هم برای اسلام‌هراسی موفق نبود و باعث افزایش تیراژ چاپ قرآن در آمریکا و جهان شد، خاطر نشان کرد: هنر داعش خالی کردن خشم مقدس نه علیه دشمنان اسلام بلکه علیه خود اسلام بود که حساب شده‌ترین طرح علیه جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه تلاش آمریکا در تشکیل داعش، ارائه تصویری از اسلام بود که نه تنها در بین غیر مسلمانان بلکه در بین خود مسلمانان نسبت به اسلام انزجار ایجاد کند، افزود: اسرائیل با هزینه کردن میلیاردها دلار موفق نمی‌شد چنین تصویری ایجاد کند که با دست خود مسلمانان این اقدام صورت گرفت. 

متکی با تاکید بر اینکه اگر مقاومت شکل نمی‌گرفت و ایران میدان‌داری نمی‌کرد و جوانان ایرانی جلوه‌های رشادت را در کنار مقاومت به نمایش نمی‌گذاشت، داعش موفق می‌شد، گفت: امروز دشمن بعد از 6 سال و هزینه کردن میلیاردها دلار ناگزیر است که بپذیرد عراق و سوریه راه حل نظامی ندارد و این یعنی شکست تمام طرح‌ها علیه نظام اسلامی.

وزیر سابق امور خارجه در پایان با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های حساس کشور، تصریح کرد: ملت ایران علی‌رغم کاستی‌ها و نواقص، وقتی صحبت از اعتقاداتشان باشد، در صحنه حضور می‌یابند و از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند، لذا باید یادواره‌های شهدا و 22 بهمن باید انگیزه‌ای برای افزایش خدمات به این مردم بزرگ و شریف باشد.

معاون بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با بیان اینکه بزرگ‌ترین ارمغان امام به ما استقلال است تا دیگران اختیاردار ما نباشند و تحقیرمان نکند، اظهار داشت: شاید مسئولین کاری را به خوبی انجام ندادند ولی مهم این است که روی پای خود هستیم و استقلال داریم و این عزت و استقلال را به هیچ چیز نمی‌فروشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس