کد خبر 696470
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

یک گروه کاری در سازمان ملل متحد انتقاد شدیدی به نژادپرستی بالا علیه سیاه پوستان در آلمان حتی از طرف سازمان‌های دولتی در این کشور وارد کرد.

  به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، سازمان ملل نژادپرستی شدید علیه سیاه پوستان در آلمان را محکوم کرد.

بر اساس رای محکوم کننده یک گروه کاری سازمان ملل متحد، مردم آفریقایی تبار در آلمان حتی از طرف سازمان های دولتی شدیدا مورد تبعیض نژادی قرار می گیرند.

این گروه کاری سه نفره سازمان ملل متحد شدیدا درباره وضعیت مردم آفریقایی تبار در آلمان ابراز نگرانی کرده اند.

"ریکارد سونگا"، سخنگوی این گروه کاری سازمان ملل متحد روز گذشته در برلین اظهار داشت که سیاه پوستان در آلمان قربانی تبعیض نژادی از طرف همکلاسی ها، معلمان و همکاران بوده و تبعیضی ساختاری را از طرف دولت و سازمان های حقوقی و جزایی تجربه می کنند.

بر اساس اطلاعات دولت آلمان حدود 800 هزار سیاه پوست در این کشور زندگی می کنند.

سونگا بخصوص انتقاد شدیدی به رفتار پلیس آلمان علیه سیاه پوستان وارد کرده و تاکید کرد که تبعیض نژادی و طبقه بندی مردم بر اساس قومیت در آلمان بومی شده است. بخصوص مردان و جوانان سیاه پوست در آلمان به صورت روزمره خود را در معرض کنترل پلیس دیده و باید انتظار دستگیری و بازداشت را داشته باشند.

کارشناسان این گروه کاری سازمان ملل تاکید کردند که برای تبعیض نژادی هیچ توجیهی وجود ندارد. سخنگوی این گروه همچنین انتقاد شدیدی به انکار مسئله نژاد پرستی از طرف سازمان‌های آلمانی و عدم در نظر گرفتن مجازات قانونی برای آن وارد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس