پیکر مطهر شهید محمد سعید محققی پس از گذشت ۳۳ سال از منطقه عملیاتی فکه به تهران انتقال داده شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید محمد سعید محققی در عملیات والفجر یک در سن 24 سالگی در  فروردین ماه 1362 در منطقه فکه، آسمانی شد و به لقا الله پیوست.

شهید محمد سعید محققی فرزند مرحوم حجت السلام و المسلمین حاج شیخ محمد محققی از شیوخ مطرح رفسنجان، در سال 1346 در رفسنجان به دنیا آمد.

این شهید والامقام در دوران تحصیل ابتدایی به همراه خانواده به تهران هجرت کرد و در این شهر  به ادمه تحصیل پرداخت. وی در جریان شکل‌گیری نهضت اسلامی امام روح‌الله (ره)  به صف مبارزان علیه نظام استبدادی رژیم منحوط پهلوی پیوست و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران  با عضویت در بسیج مسجد موسی بن جعفر (ع) فعالیت‌‌های خود را ادامه داد. شهید محمد سعید محققی  با شروع جنگ تحمیلی با فراگیری دوره های آموزش نظامی به گردان حنین لشکر 27 محمد رسول الله پیوست و عازم جبهه‌های نبرد علیه نیروهای متجاوز بعثی شد. هم‌رزمان و همسنگران شهید محققی خاطرات بسیاری از رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های این شهید والامقام در ذهن و دل خود دارند.

شهید محققی سرانجام در جریان عملیات والفجر یک فروردین 1362 در منطقه فکه به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد. پیکر پاک این شهید 33 سال در منطقه عملیاتی فکه بر جای ماند و به تازگی به تهران انتقال یافته است.

برپایه این گزارش، مراسم تشییع پیکر شهید محمد سعید محققی ساعت 8:30 روز جمعه مورخه 13 اسفندماه جاری از مسجد موسی‌بن‌ جعفر(ع) به نشانی خیابان منیریه، چهارراه لشکر به سمت قطعه 29 بهشت‌زهرا ( س) برگزار می‌شود.

همچنین مراسم یادبود این شهید والامقام روز یک‌شنبه 15 اسفندماه جاری ساعت 15 الی 16:30 در مسجد‌الشهدا در اتوبان شهید محلاتی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس