کد خبر 695881
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش و همپیمانان آنها در آزادسازی کامل سه شهرک از جمله «تادف» در حومه حلب از اشغال تروریست‌های داعشی خبر دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان، شهرک «تادف» در جنوب شرقی شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب را پس از درگیری‌های سنگین با گروه تروریستی داعش آزاد کردند که در نتیجه آن شماری از تکفیری‌ها به هلاکت رسیدند.

یگان‌های مهندسی ارتش پس از آزادسازی تادف، عملیات کشف و خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی داعشی‌ها را آغاز کرده‌اند.

یک منبع میدانی در این زمینه گفت آزادسازی شهرک تادف سبب تقویت اشراف نیروهای ارتش بر چندین راه شده و پایگاه مهمی را برای گسترش عملیات جنگی علیه گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حلب تشکیل می‌دهد.

وزارت دفاع سوریه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه توانستند با همکاری نیروهای پشتیبان، امنیت و ثبات را به شهرک «تادف» در جنوب شرقی الباب بازگردانند که در جریان آن خسارت‌ها و تلفات سنگین به گروه تروریستی داعش وارد شد.

نیروهای ارتش سوریه طی هفته گذشته توانسته بودند 15 روستا و شهرک را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کنند و دامنه سیطره در حومه شرقی حلب را گسترش دهند.

«رسم الحرمل - تبارة ماضی - المزبورة - رسم الخباز - رسم الشیح - المناظر - أم خرزة - أبو جبّار - القیطة - قصر البریج - الجدیدة - خربة المنصورة - المزروفة - مستریحة میری - خربة کبّار و  کوه استراتژیک جبل» را طی روزهای اخیر آزاد کرده بودند.

به گفته منبع سوری، نیروهای ارتش سوریه طی عملیات خود در حومه شرقی حلب شمار زیادی از تروریست‌های داعشی را به هلاکت رساندند که بیشتر آنها از ملیت‌های مختلف خارجی بودند، هشت خودروی زرهی بمب‌گذاری شده داعش هم منهدم شد.

این منبع افزود نیروهای ارتش سوریه طی روزهای اخیر توانسته‌اند بیش از 500 کیلومتر مربع در حومه شرقی حلب را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کنند.

نیروهای ارتش همچنین تپه‌های استراتژیک «فیخة» و «الحوّارة» در حومه شرقی حلب را پاکسازی کرده‌اند.

ارتش سوریه در آخرین ساعات شب گذشته توانسته بودند شهرک‌های «نباتة صغیرة» و «نباتة کبیرة» در شمال کاخ البریج را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کنند که یک دستاورد قابل توجه به شمار می‌رود، با این موفقیت نیروهای ارتش سوریه تنها هشت کیلومتر با نیروهای دموکراتیک سوریه(کردها) فاصله دارند.

یک فرمانده میدانی سور ی گفته است در صورت  ادامه پیشروی ارتش در این محور، امکان جداسازی و منزوی کردن گروه‌های مسلح موسوم به سپرفرات در مواضعشان در شهر الباب و بزاعه در حومه شمال شرقی حلب فراهم خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس