کد خبر 695045
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

ارتش پاکستان که از روز گذشته عملیات جدیدی را با عنوان ردّ الفساد در سراسر این کشور برای تشدید مبارزه با تروریست ها آغاز کرده، در حال تجهیز کردن خود به انواع سلاح ها و ماشین های جنگی برای مبارزه موثرتر علیه تروریسم است.

به گزارش مشرق، پاکستان در روزهای اخیر دست کم سه قرارداد برای خرید یک سری بالگردهای جنگی، پشتیبانی و ماشین آلات نظامی با آمریکا و ایتالیا امضا کرده که و هدف از خرید این تجهیزات و ادوات نظامی، مجهز شدن برای تعقیب و مبارزه موثرتر با تروریست ها در مناطق مختلف این کشور است.
 
این گزارش ها حاکی است پاکستان در هفته جاری قراردادی را با شرکت ایتالیی 'لئوناردو اس.پی.اِی' برای خرید تعدادی بالگرد پشتیبانی مدل AW139 نهایی کرده است. در این گزارش ها به تعداد بالگردهای سفارش داده شده و قمیت قرارداد اشاره نشده است.
 
پاکستان هم اکنون 11 فروند از این بالگردها را در اختیار دارد و قصد دارد تعداد آن را افزایش دهد.
 
علاوه بر این، پاکستان به رغم روابط نامطمئن خود با آمریکا به ویژه در شرایطی کنونی، به دنبال خرید سلاح و تجهیزات نظامی از این کشور است. هرچند که آمریکا سال گذشته قرارداد فروش جنگنده های اف-16 به پاکستان را لغو کرد اما معامله برخی سلاح ها و تجهیزات نظامی بین دو کشور که مورد نیاز پاکستان برای مبارزه با تروریسم است، ادامه دارد.
 
در همین راستا، شرکت آمریکایی 'بل هلی کوپتر' قرار است 12 فروند بالگرد جنگی مدل BELL AH-1Z Viper در اختیار پاکستان قرار دهد. پاکستان برای خرید این بالگردها باید حدود 250 میلیون دلار به آمریکا بپردازد.
 
پاکستان قرار است این بالگردها را برای انجام حملات ضدتروریستی در مناطق قبایلی شمال غرب این کشور بکار بگیرد.
 
پاکستان قرارداد دیگری به ارزش 35 میلیون دلار با آمریکا برا خرید خوردوهای زرهی پیشرفته و ضد مین مدل MaxxPro Dash DXM امضا کرده است.
 
این سفارش ها، بخشی از تجهیزاتی است که ارتش پاکستان برای تجهیز بیشتر خود با هدف مبارزه موثرتر علیه تروریست ها انجام خواهد داد.
 
ارتش پاکستان روز گذشته با صدور بیانیه رسمی، از آغاز عملیات بزرگ مبارزه با تروریسم در سراسر این کشور باعنوان عملیات 'ردّ الفساد' و با ویژگی 'برخورد بدون تبعیض با تمام گروه های تروریستی' خبر داد.
 
تصمیم ارتش پاکستان برای اجرای این عملیات نظامی در سراسر این کشور علیه تروریسم، پس از رویداد حملات و انفجارهای تروریستی پی در پی و مرگبار روزهای اخیر در مناطق و شهرهای مختلف این کشور، اعلام شده است.
 
براساس بیانیه ارتش پاکستان، تمام نیروهای مسلح اعم از نیروی هوایی، دریایی، زمینی، نیروهای پلیس و سایر نیروها در این عملیات بزرگ و سرنوشت ساز مشارکت خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس